Den felsända romanen.....mitt bloggandes upphov...

Jag skrev tidigare att jag lyckades skicka en roman till ett gäng ovetande människor som svar på ett mail - utan att jag själv fattade att jag gjorde det, förns det var försent. Tänkte att ni skulle få se "romanen" så att ni får en uppfattning om vad jag menar med att det rör sig en del i mitt huvud. Det är alltså ett svar på en påskhälsning, till vad jag trodde var 3 för mig kände personer. Varsågoda, här kommer det:

Glad Påsk själva!

Jag har, som vanligt, lyckats pricka in en långhelg med sjuka barn! Vet inte om det är så att bacillerna håller koll på när man har möjlighet att vara lite ledig hela familjen och göra nåt kul, för det slår aldrig fel! Bacilljäklar! Men vad är väl en bal på slottet???

Förövrigt kommer jag att få en toppenfin påsk! Allt godis till mig för: 1. Neo är 3 år och hinner inte äta lika fort som jag! 2. Mika äter inte godis. 3. Ungdomarna är inte hemma. 4. Och bäst av allt - Nicke har gått med i viktväktarna! Haha - allt godis till mig alltså!!!

Om jag ska ge en allmän lägesrapport så är det som så att senaste mögliga stället (observera SENASTE inte SISTA) är färdigsanerat och klart. Nu blir det lite vila ett tag. Sen hoppas vi att det ska komma ett gäng från bostadsanpassningen och fixa lite för Neo ska få en elrulle! Det innebär en "brödburk" på tomten (elrullstolsgarage, ser ut som en brödburk) samt en ny ramp eller hiss, för eländet väger 100 kg! Sen ska vi övningsköra prylen för om han inte ska mosa varenda unge på dagis, eller Mika för den delen, måste han kunna hantera den. Då blir det till att förstärka grinden ner i trappen för den tål inga 100 kg kan jag lova! Plus att han kommer att krocka varenda skåp i hela huset. Ja, det ska sannerligen bli spännande. Sen, när han fixar det, kommer inte en enda kotte våga reta honom för då kör han bara över dem! Watch out!

Här om dagen höll jag på att dö igen i mammasorg. Då var det en av alla få gånger han tyckte att det inte var nåt vidare att inte kunna gå. Nicke bygger ju en hel del här hemma i mögelhelvetet och det har Neo fattat att om nåt är trasigt så bygger man nytt! Han sa helt sonika till mig att: "Mamma, jag behöver nya ben tror jag". Precis som att det bara var att ta fram verktygslådan och trolla till det. Vad svarar man på det? Jag fick vackert säga att det var lite svårt att fixa nya ben och om man nu gjorde det så skulle dom ändå inte vara lika fina och dessutom av trä eller nåt. Det ville han ju inte, så han tränar vidare det lilla trollet. Om Gud fanns skulle jag be honom om ett par saker.....

Utöver det så är läget helt OK. Jag har äntligen blivit av med all snö som gjort mig helt galen! Har ni provat att släpa en barnvagn plus en rullstol i snömodd som ingen har plogat bara för att de inte hinner!? Jag har varit färdig att skjuta nån, vem som helst bara jag får döda någon just då! Nu är det bara lite grus som gör att Neo skakar fram i sin stol. -"Det är lite hoppigt mamma", säger han och låter som att man skakar honom samtidigt. Men det går iallafall att gå. Vi får väl se hur det blir med elrullen. Jag ser mig själv jagandes ett litet barn som inte alls vill köra åt samma håll som mig och drar iväg bland träden ner i nåt jäkla dike, där jag ska putta upp lätta 100 kg. Bäst att köpa träningskort! Det borde ingå tycker jag!

Nämen, nu har jag skrivit en roman igen! Tänk så det blir. Ni undrar säkert om det inte är någon som pratar med mig på dagarna och nej - det är det inte! Jag pratar med bäbis-Mika hela dagarna och det är mest "da da da", eller "dutt dutt" av någon anledning. Jag väntar på "mamma". Det gjorde jag med Neo också. Han sa "pappa" först! Och sen sa han "gris"....vet inte om han menade gris eller om jag ska tolka det som mamma...hm. Jag har faktiskt andra vuxna att prata med men de har också små barn så det blir lite enahanda ibland. Sen pratar jag inte lika mycket som jag skríver heller. Tur det för den jag umgås med!

Nu är klockan godnatt och jag hoppas att ni alla sover. Imorgon ska det inte regna och då hoppas jag kunna ta en promenad med lite friskare barn. Kanske gå och handla lite godis som sagt. Eller morötter till han som är med viktväktarna....moooaaaahhaaahaaaaa.

Glad Påsk - eller som Neo säger "Glad Post"

//Mie

Kommentarer
Postat av: Åsa

Störtskönt att skicka ett sånt mejl till okända människor. =) Hade jag fått det så hade jag nog börjat mejla dig tillbaka med samma långa inlägg.

2009-04-20 @ 19:24:59
URL: http://asamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0