Jag gråter när Du gråter..

Ibland ser jag Dig titta på andra
När de kan det Du inte kan
Du skrattar åt att de springer runt
Sen ser jag sorgen i Dina ögon
När Du vet att Du inte kan

En stund viker Din blick till nåt annat
En stund av tanke över hur det är
Du tittar åt ett annat håll
-"Mamma, kan jag få en glass?"

Om det var så att glass hjälpte
Skulle jag ge Dig all världens glass
Du får ändå en glass
Vi kan gå därifrån
Vi behöver inte titta på och minnas
Vad Du inte kan
Vi kan fly en kort sekund med en glass

Hemma kan vi inte fly mer
En liten syster har kommit
Nu kan hon vad Du inte kan
Jag ser att Du tittar på henne och skrattar
Sen ser jag sorgen i Dina ögon
När Du vet att Du inte kan

Det händer att Du blir ledsen och gråter
Men Du vänder sorgen mot nåt annat
-"Dumma tåget" säger Du
Jag är så ledsen att jag inte kan hjälpa Dig
Mitt lilla barn, jag gråter när Du gråter


Kommentarer
Postat av: Salua

Gud så fint skrivet ,blev så rörd att jag fick tårar i ögonen...Tänker på er! ♥ ♥ ♥

2009-04-18 @ 16:53:05
Postat av: Louise

Hej

Vilken otrligt vacker dikt!

Även om jag inte känner dig så känner jag med er!

Hälsningar Louise

2009-04-18 @ 22:26:34
Postat av: marie

såå fint skrivet blev alldeles tår ögd. blev tipas om din blogg via en tjej på fl. Våra barns historia är oerhört lika varandra. har en son född i v 24+3,neo. Med hjärnblödning grad fyra av fyra. fick diagnos cp för för ca 1 månad sen. Anväder i princip inte vänster hand nått alls men högerna fungerer normalt.

blir 2 år i juni. kan inte vända sig gå eller krypa. har börjat ta sig fram sittandes den senaste veckan. tycker de är roligt är väl kanske fel ord med att komma i kontakt med för'ldrar i liknande situationer att stötta varandra! hoppas allt är bra med er. många kramar

2009-04-20 @ 21:43:41
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag förstår hur Neo känner...blev totalt förlamad 2004 av min reumatism men är nu på väg tillbaka. Läkarna sa:" Vi vet inte om du kommer att kunna gå igen" men då tänkte jag att om jag så ska släpa mig fram resten av livet med en rollator så ska jag kunna gå. Idag går jag utan rollator om än stappligt och pensionärerna ilar förbi mig men jag kan iallafall gå igen. :-) Men när jag läste din dikt...oj, oj...vet känslan...att titta på andra som "bara" går eller springer eller hoppar...de kan men inte jag... :-(

2009-04-21 @ 17:58:46
Postat av: Heléne

Nu gråter jag med.

Får jag länka till det här inlägget på min blogg?

2009-08-11 @ 21:09:45
URL: http://www.pasda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0