Jag trodde att jag visste vad jag tyckte

En sak jag avskyr är när folk inte har vett i skallen! Som när de dricker alkohol och sen tror att de ska köra bil! Det BÄSTA som kan hända då är att polisen tar dem - för deras egen skull. Det VÄRSTA som kan hända är att det kommer ett barn istället för en polis....

Alla föräldrars värsta mardröm. Därför har jag aldrig fattat varför inte varenda bil i hela Sverige, eller världen för den delen, inte är försedda med alkolås. Kan någon förklara för mig på vilket sätt det är integritetskränkande? Det går helt över mitt förstånd. Jag tycker att vi ibland ska skydda människors uppfattning om integritet i absurdum. Om nu alla bilar har ett sånt lås så vore saken ur världen. Vad är problemet liksom???

Sen var det någon debatt någonstans om huruvida de som hade alkolås på sina bilar skulle skylta med det eller inte. Självklart ska det stå över hela bilen - tyckte jag då. Jag trodde att jag tyckte det idag också, ända tills jag såg en sådan bil. Vet ni vad min första reaktion var då, när jag fick se den här bilen?

-"Va, behöver dom alkolås? Har dom förare som riskerar att köra fulla annars? Varför har dom det?"

PANG så var jag där och dömde! Jag är fortfarande för att alla bilar ska ha ett sånt lås, men jag kan ge mig angående att det skall stå över hela bilen. Det kanske räcker med att det är i kombination med företagspresentationer eller logotyper eller nåt - så att den som för tillfället kör den märkta bilen inte oskyldigt behöver bli utpekad som alkoholist. 

Jag är inte sämre att jag kan ändra mig - lite grann....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0