Just nu är jag gratis...

Alla som har tonårsbarn vet hur poppis man är som mamma ibland! Men vad tusan - det ingår liksom i tjänsten som förälder. Allra helst mamma tror jag. Just föräldrartjänsten kan man ju inte säga upp sig ifrån liksom. Den är evig. På gott och ont ur bådas synvinkel mellan varven. Fast jag tror att ungarna oftare önskar att de kunde säga upp mig än jag skulle vilja säga upp mig själv. Vi har inte riktigt lika uppfattning i den frågan tror jag.

Just nu har jag tvingat en av dem att göra läxorna - i tid! Hur fasen kan jag begära nåt sånt? Vilken planet är jag från ba lixom....egentligen....va! Ibland skulle jag behöva ett lexikon som jag kunde kolla i för att se vad de menar på riktigt. Tycker att jag har ganska bra koll ändå - fast det kanske är en villfarelse? Förmodligen.

Fast jag har ganska gulliga tonårsgrabbar tycker jag. Pinkan har ni ju redan "träffat". Sen har jag Kevin. Han får heta Kevin även för Neo. Denne storebror är lika lång som Pinkan,  1 år yngre men väldigt  mycket hårigare! Här är han.



Det är förövrigt den här killen som just nu önskar mig ditt pepparn växer! Han skulle gladeligen sälja mig eller kanske till och med betala för att bli av med mig....men jag vet att det går över. Snart behöver han mig igen...och då finns jag där. Gulligull, lilla gubben....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0