Svart bälte i taskiga rekryteringar???

Onsdag igen. Onsdagar betyder simdax för Neo på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Onsdagar betyder också färdtjänst...eller förlåt....sjukresa heter det visst när man åker i träningssyfte. Borde det förresten inte heta friskresa om det nu är så att man skall träna sig till ett friskare liv. Om vi ändå är inne på den tråden så ser jag inte Neo som sjuk heller för den delen, men det är en helt annan diskussion.

Sjukresor betyder taxi och nu tror jag att ni börjar fatta. Iallafall om ni läst om när chauffören stack på toa här om sistens. Inte en enda gång har det funkat och inte heller idag, så klart. Jag hade nog svimmat OM det funkat. Igår kväll sent beställde jag bilen. Hade kunnat gjort det tidigare men det är nämligen så klurigt att efter ett visst klockslag hamnar man i Sverige med en svensk mottagare. Alla andra tider på dygnet kan man hamna var tusan som helst - Uzbekistan kanske om ni frågar mig. Men igår av någon jäkla anledning hamnade jag inte i Sverige utan i nåt annat land lite bortåt öster någonstans - förmodligen där lönekostnaden är en fjärt av de svenska nivåerna.

-"Schälvklarrt kryzzar jak i rytan för pilparnztool", säger de när man påpekar att den lilla rutan måste ha ett kryss. Inte fan funkade det! Och nu ska jag tala om varför - jo, rutan var ikryssad (heder åt Uzbekistan om det nu var där jag hamnade) men då har uppdraget gått till Ekerö taxi - och Ekerö taxi HAR inga bilbarnstolar!

Men vad bra kära ordermottagare att ni skickar en beställning med bilbarnstolsrutan ikryssad till ett bolag som INTE har bilbarnstolar!!!! Vad är anställningskravet för ordermottagare för sjukresor - att man till fullo skall behärska att applicera lagen om alltingsjävlighet på allting? I så fall - grattis sjukresebolaget - ni har lyckats.....

Helt ärligt skiter jag i om de så tar ett taxibolag från månen - om jag nu har beställt bilbarnstol osv så är väl tanken att det ska komma en sådan. Varför ska de annars kryssa i den förbannade rutan?

Jag...jag...jag....nä, jag orkar inte.....

Kommentarer
Postat av: marie

ja jösses:/

2009-04-29 @ 21:53:22
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är helt oootroligt, f.låt att jag ler när jag läser ditt "elände", men som vanligt går det rakt in i hjärtat! / FC no 1

2009-04-29 @ 23:20:17
Postat av: Anonym

Hej!

Hittade just din blogg av en slump...va ett tag sen du skrev detta inlägg så jag vet inte om det ser denna kommentar. Det är så att jag jobbar som personlig ass...vi badar oxå på ALB & åker färdtjänst. Nu till saken...vi har regelbudna resor beställda för hela terminen. Är det något ni oxå kan göra? Så slipper du beställa varje vecka. Det är skönt att ha dessa resor besällda så behöver man bara avboka om det inte blir bad. Hoppas taxin är i tid nästa gång:)

2009-06-03 @ 09:16:25
Postat av: Mie själv

Jodå, jag såg din kommentar. Jag gör ett litet inlägg om saken istället så kan du läsa det överst på bloggen istället!

2009-06-03 @ 20:24:26
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0