En power boost

I vissa fall kan man faktiskt leva på minnen. Eller iallafall surfa lite på minnen en stund. Igår fick jag ett surfminne. För första gången på...på...på...ja, jag vet faktiskt inte hur länge, så  var jag och Nicke ute! Bara vi två! Jag hade glömt hur mysigt det är att bara vara två vuxna utan barn på galej. Att gå hur långsamt som helst. Att äta hur långsamt som helst, utan att behöva kolla var illbattingarna är och vad de gör. Att bara sitta rakt upp och ned och inte behöva göra ett endaste smack mer än att bara njuta av maten och det goda vinet. Det skulle jag kunna tänka mig att göra oftare. En power boost!


Var gjorde vi då av ovan nämnda illbattingar? Jo, de var hemma med Emilia och Tobbe som var här och passade dem. Gick hur bra som helst. Det var nog till och med lite roligt för Neo och Mika - att slippa oss ett tag också. Nu vet vi ju att båda överlevde läggning utan mamsen och pappsen och plötsligt öppnade sig en ny arena för oss - utelivet. Vi kommer garanterat att fråga fler gånger om de kan tänka sig passa småsyskon en stund igen.

Tack tack - det var mycket uppskattat!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tada! Poletten föll ner o upptäckten att man inte är oumbärlig uppenbarade sig!

Jag är övertygad om att det är extremt viktigt att vårda sitt vuxna liv annars fungerar det inte i längden. Ibland måste man få vara kvinna, fru, helt enkelt vuxen med sig själv i första rummet. Vårda dig o din man, det vinner ungarna på ;)

2009-08-14 @ 08:17:06
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Carro

Gud så skönt. Ibland behövs vuxentid =) Vi hade första svängen förra fredagen, helt underbart att bara komma iväg på bio...

2009-08-14 @ 16:13:32
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: marie

ja de är verkligen en powerboost så man skulle behöva göra lite oftare än vad man gör. Men jag kände nu efter stockhomstrippen att man blir som en ny människa piggare gladare och mer påhittig underbart. så nu jädrar ska vi försöka ta lite mer egentid!!

2009-08-14 @ 20:51:02
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie

Madeleine - ja, visst är det förjäkligt att inte vara oumbärlig! =)) Njä, det var faktiskt riktigt skönt.



Carro - ja, bio kanske man skulle prova. Fast jag tror att risken att jag somnar när de släcker lampan är överhängande! Jag går hellre ut och äter eller någonting jag inte somnar av. =)



Marie - man behöver tanka lite människokraft mellan varven. Det är väldigt nyttigt.

2009-08-16 @ 22:25:25
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0