-Håll i hårt, Mika...

För vilken annan familj som helst, som inte har ett barn med ett funktionshinder, är det här en riktig skitbild. För mig är det en milstolpe! Han står här helt själv - ja, visserligen håller han i sig - men han står här helt av egen kraft! Dessutom stod han inte bara där i 3 sekunder utan i flera minuter. Så länge att han tillsist sa att han inte orkade längre.



Förutom trappen ni ser som går nedåt, går det en till trappa uppåt mittemot Neos näsa. På den sidan finns en grind till och där står Mika och skakar galler! Där stod de på varsin sida och skakade grind så det ekade i hela trapphuset - om man nu kan kalla det för trapphus. När jag tänker efter så är ju hela huset ett trapphus i och med att trappan är mitt i huset.

Det tog inte så lång tid innan Mika fattade att Neo faktiskt stod upp! På tre röda sekunder kom hon ilandes för att skaka samma galler. Utan att se hennes ansikte ser man att det är beundran i blicken. Kanske inte för själva faktumet att han står upp - utan för att han helt plötsligt blev ännu större i hennes ögon. Hon ville också var med och leka den roliga leken - och så skakade de grind tillsammans! Neos favoritord igen - tillsammans....



-"Håll i hårt, Mika...." sa Neo, för det gjorde ju han!

Och hon höll i för glatta livet - och skakade. Genom mitt huvud for det att  -"Måtte grinden hålla!". Det gjorde den, men jag var inte modig nog att fota när de körde loss, utan jag stod bakom beredd att fånga barn som antingen for bakåt - eller nedåt i trappen. Jag behövde aldrig rycka in för tillsist sa Neo

-"Nu orkar jag inte mer. Jag vill sitta ner"....och då satte jag honom på golvet igen. En ganska nöjd kille satt där på golvet och glodde på sin syster som undrade varför den roliga leken tog slut!?

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh så underbart!! Han är så duktig Neo, vilken kämparglöd =) På ren vilja tror jag Neo kommer gå om nåt år... utan hjälpmedel

2009-08-04 @ 15:20:52
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Madde

Helt underbart! Jag börjar nästan gråta...

2009-08-04 @ 21:21:10
Postat av: Mie

Madde - de ska få se var skåpet ska stå, de där läkarna!



Carro - kämpar som en liten tokig, och det ger resultat!

2009-08-04 @ 23:58:21
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det finns alltid mer kraft o "fan anamma" i en liten kropp än man tror! Heja på Neo, chocka morsan ;)

2009-08-05 @ 09:05:46
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: marie

underbart underbart underbart<3

2009-08-05 @ 17:03:37
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Lena

Härligt! Heja Neo!

2009-08-06 @ 07:54:55
Postat av: Heléne

Så underbart. Jag blir alldeles varm.

2009-08-11 @ 23:09:50
URL: http://www.pasda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0