Farbror Neo...

Idag har farbror Neo varit här hela dagen. Jag undrar så vart den här lilla 3,5 åringen tog vägen? Vissa dagar är mer "farbror-iga" än andra. Då är han så där stillsam som bara han kan vara och man ser hur lugn och harmonisk han känner sig.

Vid middagen hällde Nicke upp dricka till Neo. Då dök farbror Neo upp och sa

-"Tack pappa, det var väldigt snällt av dig!"

Sådant har trillat över hans läppar här och där hela dagen. Som när vi var på väg till toan och passade på att kramas lite.

-"Min lilla Neo, jag skall rädda dig från allt ont här i världen", sa jag till honom.

-"Då räddar jag dig också!", svarade han....

- ..."och pappa skall jag också rädda....", lade han till för säkerhets skull.

Lilla mysgubben. Innan han gick och lade sig satt han och lekte vid sitt lilla bord och hade nallen nära. Nallen som han fick av Emilia när han föddes. De var nästan lika stora....eller lika små kanske man skall säga. Den och Fågelmos är hans mysnallar. Här får nallen en kram mitt i leken med "snygga bilen" - det är namnet på hans BMW...


Kommentarer
Postat av: Emilia

SÖÖT, älsklings-Neo. <3

2009-08-30 @ 00:57:27
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: marie

neo har en kanin han fick som låg i hans värmesäng när han väl kom i den ist för kuvösen. jag kommer så väl ihåg att den där pyttelilla kaninen var ungefär lika stor som han. Får nån dag sen hade neo fått tag på den där kaninen och jag fick plötsligt massa minnen som bara sköljde över mig. Och det ofattbara när man ser neo med kaninen nu är det möjligt att han har varit så liten.



Eran neo han är så himla underbar ord kan inte beskriva. Han är så himla speciell<3

2009-08-30 @ 18:00:13
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0