Man blir stark av pepparkakor!

Igår slog vi till med att baka pepparkakor! Ja, ni läste rätt - baka pepparkakor. Jag hade köpt deg. Ringde till Terapeuten och frågade om hon ville baka peppisar med oss. Då visade det sig att hon minsann dagen innan gjort en helt egen deg! Såklart...

Min köpta deg blev alltså dissad till förmån för hennes hemfixade - det är ju självskrivet. Vem mer än Terapeuten ställer sig och gör en egen deg när det tar 5 minuter att köpa en? Jag känner ingen. Fast det säger mer om mig än om Terapauten faktiskt. Jag är helt inkompetent på området kök. Jag erkänner direkt. Det är inte Terapeuten! Hon har järnkoll på det där med bakning etc. Lite därför jag ringde henne. Visste inte om jag fixade att baka peppisar med Neo utan henne. Tänkte att brandkåren kanske skulle få lite extra jobb om jag var ensam....

Nu kom hon ner till oss och vi bakade alltså pepparkakor. Det gick som synes utmärkt.



Fantastiskt smart idé att kavla direkt på bakplåtspappret! Behövdes inget mjöl plus att kakorna låg på plats direkt och behövde inte flyttas på. Ni vet hur lätt det är att flytta på peppisar utan att gubbarna tappar ben osv. Just det, det går bara inte. Men som sagt - Terapeuten vet hur man bakar. Vad gjorde jag utan dig, Terapeuten? Tack för att du finns. Inte bara för att baka peppisar och rädda brandkåren från extrajobb.

Dessutom blir man stark av pepparkakor tydligen. Här hjälper Neo sin storebror Kim att göra armhävningar. Utan honom hade han inte klarat en enda - helt säkert! Iallafall om vi frågar Neo...


Kommentarer
Postat av: marie

här har du en till som gör egendeg. mycket lättare och smidigare än vad man tror! mysigt att baka!!

2009-12-09 @ 15:56:10
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Heléne

åh blir sugen på pepparkaksdeg. Men inte på att baka =)

2009-12-09 @ 21:10:17
URL: http://pasda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0