Putta 80 kg elrulle i snö = # % @!!!

De allra flesta människor jag känner längtar efter snön. Jag kan också längta efter snö, men mest för att det är fint att titta på och att man kan åka pulka och skidor etc.

I alla övrig mening hatar jag snö! Som vanligt har de inte plogat i vårt område. Alla områden runt omkring är plogade. Varför ända in i .... är inte vårt område plogat?

Wall-E har inga vinterdäck! Jag fick putta upp ungen i 80 kg elrulle för backen imorse. Det gör mig helt galen! Varför kan de inte ploga de förbannade gångvägarna? Ursäkta språket, men jag blir verkligen galen! Vet ni hur lätt det är att putta en 80 kg rullstol upp för en backe samtidigt som du släpar på en barnvagn? Inte lätt kan jag meddela.

Hur svårt kan det vara att ploga här hos oss när alla andra vägar är plogade? Är det någon där ute som vill ha någon strypt idag av ren handkraft så ring mig - jag ställer upp direkt.

Mika gillade snö iallafall. Här fick hon gå lite och för första gången bekanta sig med det vita, kalla, roliga på marken. Trots att den här gångvägen var plogad (efter att vi gått där med Wall-E) ville hon promt gå i den djupare snön. Inte helt lätt då snön var djupare än hon kunde lyfta benen.

Blöta vantar, kalla fötter och en glad unge. Hon gillar iallafall snö...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0