-Jag kan iallafall köra själv!

Dagen idag har inte bjudit på en enda överraskning - vet inte om jag skall klassa det som trist eller om jag helt enkelt bara skall tycka att det var rätt så skönt. Vi får se vad det blir när dagen är slut.

Idag hände något lite kul ändå när jag tänker efter. Vi tog oss en promenad till affären Mika, Neo och jag. På vägen mötte vi en mamma och en kanske 4 årig son. Barnet cyklade på en cykel med stödhjul OCH ett stort handtag i pakethållaren som mamman höll stadigt i. Hängslen och livrem liksom. Neo tvärstannade med Wall-E och blåstirrade! Barnet på cykeln ägnade inte en tiondels sekund åt Neo i den illgula elrullen. Cyklade koncentrerat vidare. Neo vänder sig mot mig med stora ögon

-"Mamma, kan han inte köra den där själv? Måste hans mamma hjälpa honom?"

Där satt han - i sin gula Wall-E - och möter ett barn på en, i Neos ögon, konstig cykel! I hans värld kan alla barn köra konstiga manicker själva. Han kan ju. Och här kom det en konstig cykel minsann! Med både stödhjul och handtag. Det var det konstigaste han sett och han var bara tvungen att fråga!

Vad svarade jag då?

-"Ja, vilken fin t-shirt han hade den pojken!"

Nä, skulle inte tro det. Först fnissade jag lite över situationen. Äntligen fick Neo undra över något han tyckte var konstigt istället för att bli undrad över.

-"Ja, det är svårt att cykla. Ibland behöver man hjälp och sedan när man tränat klart så kan man cykla själv. Det där ser ju ut att gå jättebra", blev mitt svar.

Neo kollade länge efter cykeln. Funderade en stund och sedan körde han vidare med orden

-"Jag kan iallafall köra själv!"




Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för tipsen. Jo saker som inte låter är favorit för mig med. Fast Elliot gillar de som låter också... tyvärr =)



Jag är förresten en av prenumeranterna på bloglovin. Du skriver så underbart ärligt att jag måste bara läsa =) Hoppas verkligen du gör slag i saken med din bok, jag kommer garanterat köpa den.

2009-07-30 @ 08:02:16
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Mie

Carro - åh, vad roligt! Jag blev så glad när jag såg att jag hade prenumeranter...har liksom inte tänkt tanken på det. Jag har mina favoriter jag också som jag surfar runt på. Har inte lagt upp dem som prenumerationer men det kanske jag borde. Hos dig är jag titt som tätt. Är lite dålig på att lämna kommentarer - det som är så roligt att få. Jag får skärpa mig helt enkelt! Tack igen!

2009-07-30 @ 13:34:02
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: marie

asså han är såå otroligt underbar!!

så himla klok!

2009-07-30 @ 22:42:25
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken underbar kommentar! : )

2009-08-06 @ 07:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0