Bara ett folk...

Idag var vi hela familjen...eller ja, hela och hela. När det är riktigt hela så är vi ju 8 personer men just nu menar jag "lilla-hela" - dvs Nicke och jag + Neo och Mika. Hur som haver var lilla hela familjen på äventyr hemma hos Emilia. Hon bor ju med sin pojkvän Tobbe i en lägenhet i Tobbes föräldrars hus. Till detta hus hör en mumsig pool! Den har vi häckat i och kring idag. Sol och bad utan att besöka en strand - mycket mysigt.

Mika är ju en elvisp på land och även i vatten visade det sig idag. Benen gick som små trumpinnar. En och annan kallsup for ner också, men det struntade hon i. Lite host och fräs så var hon på G igen! Tillsist fick vi upp henne på en madrass där hon kunde klättra runt runt utan att drunkna.



Undrar om man kan få en sådan här madrass med ryggstöd som hjälpmedel för den gör att man kan vara med och bada utan att bli iskall och stel som en pinne på grund av spasticiteten. En toppengrej faktiskt. Fast just på den här bilden är inte Neo så himla hjälpt av madrassen eftersom det är Mika som kryper runt på den. Neo ville bada med Milia.

Ja, nu kom jag på en kanonidé - till den här flytgrejen tycker jag att man borde få en bostadsanpassning som jag tror ligger utanför alla gränser och regler - nämligen en pool! Vad tror ni om det? Nähä, inte det....äsch! Jag kommer aldrig att  få min pool....



Mysigt var det iallafall. Kvällen avslutades med att vi blev bjudna på grillmat, glass och jordgubbar. Mumsigt. Precis när vi kom hem innanför dörrarna i stort sett öppnades ett hål i himlen och det började störtregna.

Typiskt - vi som sticker till Kålmården ett tag och sedan vidare till Astrid Lindgrens värld. Vi kommer hem igen på onsdag kväll. Men vem har dött av lite regn? Det kanske visar sig vara toppen om det innebär att det är mindre folk på dessa parker då. Neo gillar ju inte folkmassor. Trodde att han skulle bli lite glad och intresserad när jag talade om att vi skulle titta på fina djur och träffa Emil också. Pyttsan! Han sa bara att han ville träffa Bamse och Vargen som finns på Kålmården i Bamseland - eller vad det heter. Sedan sa han att han hoppades att inte Emil var hemma och att det bara skulle vara "ett folk" där. Ett folk = bara vi. Vad tror ni att oddsen är på det....

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag tycker ni förtjänar en pool som anpassning =) Det skulle ju vara underbart.



Ha det så mysigt på Kolmården och AL värld. Hoppas det är lite mindre folk för Neos skull

2009-07-19 @ 09:19:03
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack för dina fina ord ang gästinlägget hos cpmamman, blev väldigt rörd o glad!

Ja, det går att få bidrag för pool. Visserligen inte hela kostnaden men varje tillskott räknas ju. Har bekant som fått beviljad anpassning till sin nu 20åriga cpson. Vet inte hur det är i dagens krassa ekonomiska läge men söka går ju alltid;)

Vilka resenärer, nu iväg till Östergötland o Småland! Dottern är på läger hela veckan så maken o jag åker en liten tur månd-onsd MEN nästa gång ni åker E4:an o om ni vågar, har lust o tid är ni välkomna på en fika o säja hej till funkisfamiljen som bor mellan huvudstaden o Nyköping ;)!

2009-07-19 @ 13:45:25
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: marie

ja en pool skulle man verkligen ha! Drömma kan man iaf;)

2009-07-20 @ 20:34:50
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0