-Jag vill inte träffa en arg...

Idag var det så dags för att infria ett löfte - vi skulle äta glass i Gamla Stan! Dessutom skulle vi göra det ståndsaktigt. Vi tog i ordentligt och skickade in Wall-E i bilen så att Neo skulle kunna köra själv i gränderna. Hur mysigt som helst - tyckte jag....

....men inte Neo. Han var jätteglad att Wall-E fick följa med. Fågelmos var också tvungen att vara med. MEN....det var så mycket folk att Neo blev rädd. Han avskyr när det är mycket folk - kan liksom inte komma till ro och han tycker att alla är ivägen och att det är läskigt. Jag kan förstå det. Sätt dig själv i en rullstol mitt i en folksamling och försök att ta dig fram får du se. Hur kunde jag vara så korkad att jag trodde att han skulle gilla DET när jag vet att han avskyr folksamlingar. Men ibland så går önskan över förståndet!

Fast glass ville han ha iallafall - och det fick han. Hela glassbutiken var fylld med Ben & Jerryglass! Bara att välja och vraka. Neo sa att han ville ha en röd glass och en vit. Sagt och gjort. Vanilj och jordgubbsglass. Konventionellt men vaddå - vill han ha det så får han det. Godast glassen i stan med hemgjorda våffelstrutar....mmmm.....fast jag fick ingen. Mjölk ni vet. Men jag lider inte av det för jag är inte glasstokig - jag är glad om jag bara få gå lite i Gamla Stan....



Så fort vi tryckt i oss glassarna körde Neo in Wall-E på en lugnare gata. Hoppandes över alla kullerstenar skakade han fram att han ville till bilen igen och åka därifrån. Till någon annanstans. Det blev Skansen!

En glass i Gamla Stan blev en dag på Skansen! Varför inte?!

Det var betydligt bättre. Inte så trångt. Lite större ytor och inga kullerstenar. Söta små grusvägar att köra på och lite skog. Ett par spännande älgar med älgbäbis, några sjölejon, en trött varg - som han först inte ville se för han trodde att vi letade efter "argen".

-"Jag vill inte träffa en arg"...

När vi förklarat att det var varg och inte en "arg" vi letade efter, då var det OK.

Sedan fanns det rälsbilar - det var nog det bästa med hela dagen. Mästerfotografen mamma halade fram kameran för att föreviga när far och son åker rälsbil. Jag är så bra på att fota....


Kommentarer
Postat av: Lena

Ja Mie, du har verkligen lyckats fånga Neos nöjda ansikte på den bilden...skrattar

2009-07-13 @ 16:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0