Så skimmrande var aldrig havet

Igår kväll reflekterade vi över livet  - med en flaska vin, vänner och lite grillad mat. Fast vi satt kvar i sommarnatten långt efter att maten var slut och avdukad. Vi och alla nattliga flygare och andra ljusskygga varelser - insekterna. Det positiva med att sitta uppe när solen har gått ned är att det iallafall inte finns några getingar! Gott om andra irrationella flygare dock. Jag kallar dem irrationella för de kan inte flyga i en rak bana från punk A till punkt B utan att i en helt ologisk trasslig flygtur passera mig! Jag avskyr alla dessa irrationella flygare - dagtid som nattetid.

Fast igår var sommarnatten vacker och mysig ändå. Vi satt där och pratade och drack vin och annat gott. Killarna drack Whiskey och jag drack det här



Den som kom på den här borde ha nobelpriset i godisdricka! Flytande Dumle - så gott att man för ett ögonblick blir barn med handen i godispåsen. Väldigt mumsigt.

Gästen i sommarnatten var Jonas Kyrkander, keyboardisten i bandet. Alltid lika trevligt.  Nu fick jag det inte på bild, men Jonas är en virtuous på allehanda instrument - bland annat piano. Detta vet Neo och från det att Jonas satte foten i vårt hem gick tjatet ut på att de skulle spela piano tillsammans. Jag har det på film. Får se om jag lyckas få in en snutt här vad tiden lider. Här är iallafall Jonas.



Neo och Jonas - i huvudsak Jonas då som ni förstår - spelade Emil, Bamse, Pippi och allt möjligt på pianot. Vi fick också några låtar spelade för oss, jag och Nicke. Jonas spelade nämligen på vårt brölllop förstår ni, och då hade vi 2 speciella låtar. Den ena är "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad och den andra är "Så skimmrande var aldrig havet" av Evert Taube.

Just den sista följer med oss i glädje och sorg. På Nickes pappas begravning spelades den och vi valde den på vårt bröllop för att det egentligen är en kärleksvisa. På så sätt var Nickes pappa ändå med den dagen, när vi gifte oss på Fjäderholmarna i Stockholms inlopp.

De borde träffas oftare, Nicke och Jonas, för det är lite mysigt att lyssna på när de spelar piano och gitarr tillsammans. En liten privat sommarkonsert!

Kommentarer
Postat av: marie

ja den där är riktigt god!

2009-07-17 @ 16:31:21
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Jon

Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det en logik i nattflygarnas märkliga flygmönster. De navigerar efter månen och när det blir mer ljus in i ena ögat så ökar den andra vingen för att balansera upp och flyga rakt mot ljuskällan. När månen (lampor) är nära så blir det mer kaotiskt i flaximpulserna. De har nog inte klurat ut vad de ska göra när de kommer fram till månen ännu. ;)

2009-07-17 @ 20:32:05
URL: http://www.jonvision.se
Postat av: Mie

Jon - det visste jag inte, att de navigerar efter månen. Fast det är klart, borde ju vara nåt sådant. Men de är ju hysteriskt fladdriga. Man har ju ingen aning om var de kan vara i nästa sekund. Äckelpottor! Månen kan få vartenda ett av dessa flygfän om du frågar mig. Men jag har ändå inte hjärta att slå ihjäl dem. Det blir ett litet skådespel när jag skall ha ut en irrationell flygare från mitt hem samtidigt som jag försöker akta mig för otyget.

2009-07-18 @ 13:11:50
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0