Liten har blivit lite större....

Gick förbi dagis idag och hämtade ett inlämnat USB minne, där de tankat över alla bilder på Neo som de tagit under hans tid på småbarnsavdelningen "Humlan".  Herre jösses, vad liten han var när han började på dagis! Den här bilden är tagen i januari 2008 - ett halvår efter att han började. Nyss fyllda 2 år mätte han 83 cm med ortoser - lilla skruttis!

Om jag tittar i hans journaler så står det att han vägde typ 9,5 kg. För att ge er lite perspektiv kan jag tala om att Mika, som är 10 månader väger 8,5 kg. Han är allt annat än stor den här killen.



Men man ser ändå att det är han - även fast det känns som ljusår mellan de här två bilderna!



Lilla Neo är inte så himla liten längre - egentligen. Vi glömmer det ibland, men folk runt omkring oss glömmer det ännu oftare. Eller misstar sig på hans ålder. De tror att han är kanske 2 år och talar med honom därefter OM han sitter i vagnen - kommer han i någon av rullstolarna så tror de inte att han kan tala alls!

Så fel de har!

Kommentarer
Postat av: marie

gud han är sååå otroligt vacker blir alldeles tårögd! för mig är han en "stoor" kille en sån kämpe <3



tänkte fråga är ni medlemar i rbu?

2009-07-01 @ 22:32:08
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie sjäv

Vacker -ja, för oss är han vacker. Även om jag inte kunde se honom skulle han vara vacker. Tack för fina ord!



Japp, vi är medlemmar i RBU. Ni?

2009-07-01 @ 22:48:57
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0