Filtret är på...

Jag känner att jag håller på att ladda för onsdagen....bototxonsdagen....det tar alltid några dagar för mig att samla kraft för sådana dagar. Mormor kommer och passar Mika och det underlättar massor! De sista gångerna har hon hängt på min arm mitt i smeten (Mika alltså, inte mormor) och bara varit så felplacerad - men jag har ju inte kunnat annat! Nu har jag slutat amma så nu går det att lämna henne hemma.

Mitt mentala upplägg på Onsdagen - med stort O - är att vi kommer till sjukhuset i tid för att slippa leta parkering. Vi har en hörna i parkeringshuset som alltid är ledig. Bara frekventa besökare som har fattat att man får stå där hittar dit, men man kan ge sig den på att alla frekventa besökare är där samma dag som vi. "Lagen om alltings" ni vet...

Sen går vi upp på avdelningen. Väger det lilla knytet, dvs Neo. När allt är klart med sängplats och de har givit honom salvor och annat jox går vi till "Lekpellapin" - Lekterapin. Där leker vi ett tag så att Neo är det gladaste barnet på den här planeten och sen...sen....ja, sen går det nog inte att undvika längre. Då är det bara att bege sig tillbaka till avdelningen och se till att de ger honom varenda sömnpiller som finns!

Det tar mig flera dagar att mentalt bygga upp någon sorts mur för att kunna åka dit och göra det här. Folk göre sig icke besvär dagarna innan botox när det kommer till att skojja till det lite eller kallprata om ingenting för att få mig på andra tankar! Här är det fokus som gäller. Det kommer liksom inte in saker - eller ut heller för den delen. Om ni ser att bloggen just nu handlar om  - tja...ingenting, så har ni helt rätt. Det är vad jag orkar med. Filtret är på. Botoxfiltret - eller behandlingsfiltret om ni vill. Stängs av kanske på torsdag. Vi får se....

Kommentarer
Postat av: marie

det tar massa styrka att ladda för en sån dag. Tänker på er! vilket sjukhus tillhör ni?

2009-06-02 @ 18:54:43
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna, Stockholm. Och ni?

2009-06-02 @ 20:26:27
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0