Var sak har sin tid...

Åh, vad roligt jag har haft ikväll! Och åh vad tråkigt att jag var tvungen att åka hem när de andra gick vidare på krogen...men men...jag hade lovat mormor att komma hem, så det gjorde jag....lydig som jag är!

Kvällen blev jätterolig - trots att jag glömde trosorna jag skulle kasta på basisten hemma...jag får väl kasta dem på honom imorgon. Precis nu har mormor åkt hem, Milia och Tobbe som också var med i samma taxi, har promenerat iväg hem till sig. Lugnet ligger över hela huset och de små barnen snusar gott i varsin vrå. Så stilla och rogivande.

Koncerten var så bra och så rolig! Det var länge sedan jag hoppat och skuttat så mycket i höga pumps. Som ett helt gympingpass! Jag hoppar faktiskt inte utan pumps heller, normalt sett, så det här var verkligen roligt! Vem tusan behöver ett S.A.T.S-kort om jag får gå på fler koncerter?! Min tanke var att jag skulle fota som värsta paparazzin, men inte blev det så heller! Jag hade full upp med att dansa och fladdra med armar och ben....

Tror dock att Terapeutens man, som var med, fick en massa bra bilder. Han har värsta kameran att fota med och kan det där med foto också, till skillnad från en annan som bara rycker upp kameran hipp som happ. Nåväl, här kommer iallafall en bild på bandet, Bad Mojo.



Närmast i bild är min "troslösa" basist - Nicke. De andra kan jag presentera när jag får en bättre bild! Keybordisten (heter det så?) bakom Nicke, är min andra favorit i bandet, så honom presenterar jag direkt - Jonas! Han är en jäkel på att spela allt möjligt - bland annat saxofon!

Det som också var himla kul var att träffa en massa folk jag inte sett på väldigt länge, som var på koncerten. Bland annat Madde, som var Neos egen sköterska på neonatalen. Vi håller sporadisk kontakt och det var så länge sedan jag såg henne - riktigt trevligt att träffas igen! En annan person som var väldigt kul att se igen var Pelle-Plupp - en kille från mitt jobb som jag tycker väldigt mycket om! Både jag och Nicke har jobbat tillsammans med honom under många år och det var som att vi sågs igår trots att det var minst 1 år sedan vi träffades sist - mer ändå! Roligt. Jag behövde komma ut och se att det finns ett annat liv än mammalivet.

Samtidigt är det när jag får lite nos på det  här andra livet så här, som jag bli sugen på mer! Då, när jag tex träffar Pelle-Plupp - då blir jag taggad som tusan att börja jobba igen! Att göra nya landvinningar och vara med i frontlinjen och slåss. Bara ge mig ett uppdrag och jag tar det. Sedan kommer man hem och tittar på en liten människa som ligger med näsan i kudden och rumpan i vädret - och bara sover tryggt - ovetandes om arbetsliv och koncerter. Ja, då tar det 1 sekund, så är man tillbaka i mammalivet och tycker att det är rätt OK, det också. Var sak har sin tid! Snart är det min tid att göra nya landvinningar och kasta mig in i nya utmaningar - ta mig vatten över huvudet och köra så det ryker! Det är då jag jobbar som bäst!

Just nu skall jag bara njuta av tystnaden i huset, gå och lägga mig och somna brevid en varm liten kropp som inte har en aning om mina äventyr i sommarnatten....natti natti på er.

Och Pelle-Plupp - kul att se dig!!!


Kommentarer
Postat av: marie

va härligt för dig att komma ut lite. det behöver man!

2009-06-10 @ 20:35:13
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0