-Nej, jag blir blöt då!!!

Idag blir det inte så många bokstäver - det är för varmt - trots att solen snart är på väg ner. 24 grader klockan 20.30 - precis som när man är utomlands. Semesterkänslan har infunnit sig! Jag tänker INTE gnälla över att det är för varmt. Det här har jag väntat på länge....

Emilia kom över och "badade" med Neo - även fast det bara är Neo som får plats i själva poolen! De roade sig med att spruta vatten på varandra med småankorna. I ärlighetens namn var det nog mest Emilia som fick vatten på sig. När hon någon gång lyckades sno åt sig ankan och spruta på Neo, ylade han

-"Nej, jag blir blöt då!!!"...

Tror att han missat någon lektion om vad som händer när man badar....



När det är så här varmt blir man så himla trött - både liten och stor. Det är som att allt det varma suger musten ur en på något sätt. Det spelar ingen roll hur mycket dricka man häller i - det trötta tar ändå överhanden tillsist. Man blir så där härligt "semestersåsig". Då är det ganska skönt att få sjunka ner i en stol i skuggan under parasollet med en mysig napp, hatten på huvudet och en schysst Bamsetidning! DET är sommarlov det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0