- Mera, pappa....mera...

Stackars Mika har lyckats med konststycket att ha 40 graders feber och en rejäl förkylning mitt i sommarhettan!  Har väl varit med om lämpligare tider att ha sjuka barn på. Hon hänger mig mest i benen och vill inte äta - bara ha välling och sova. Alltså kommer vi ingenstans, fast det gör ingenting. Vi har det mysigt hemma.

Idag tog vi ut den "stora" poolen igen. Fram med slangen och tanka i vatten. Jag tror ta mig tusan att vattnet kom direkt från Grönland eller nåt! Det var så inihoppsan iskallt att det inte gick att stoppa ner barn i. Jag fick koka vatten i både kastruller och vattenkokaren för att fixa temperaturen. Neo satt snällt och väntade på att det skulle bli badbart.



Sedan satt han i poolen och funderade över livet lite....badade i godan ro i skuggan och tyckte att det var skönt med sommarlov - OCH varm sol...



Han satt säkert i badet över 1 timme och plaskade med ankor och sedan kom pappa - och då var det dags för bus!

-"Nu biter jag dig i fötterna", sa han och for i....det trodde varken Neo eller jag måste jag säga!



Neo tjöt av lycka och pirr i magen. Vilken galen pappa - bara han kan göra så knasiga saker....

Det går inte att ta miste på "pappa-blicken" i de glada barnögonen

-"Mera, pappa!"...."Mera"...


Kommentarer
Postat av: marie

vilka härligt bilder:D han är så himla fin<3

2009-06-28 @ 12:13:54
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Emilia

Gud så underbart! Pluttis, ni får komma och bada hos oss imorn, jag vill också bada med Neo!

2009-06-28 @ 14:29:20
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: Mie sjäv

Emilia - Mika är sjuk så jag kan inte gå iväg med henne och bada...men om du vill får du låna Neo. HAN vill väldigt gärna bada kan jag garantera. Bara du lovar att inte dränka honom - jag vill gärna ha tillbaka honom!

2009-06-28 @ 23:50:16
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0