Sagor är medicin

I natt var det dags igen - förtvivlade skrik av smärta rakt ut i mörkret. Tillsist hittade jag medicinen - ett par ulliga mammastrumpor samt en nalle. Som krydda på det blev det lite sagor rakt ur huvudet.

En om den lilla snigeln som hade tappat sitt skal och letade efter ett nytt och fann ett gult med rosa prickar. Den var så där intressant. Nästa saga om lilla brandbilen som, efter en släckning av en eld i ett litet hus, var tvungen att åka till bensinstationen för att dricka vatten, och drack så fort att det kom världens rap! DEN var rolig och trollade fram ett skratt. Bäst var den om den stora röda Jeepen med kärran och hästen - som TILLSAMMANS (mycket viktigt just det där tillsammans) tillsist, efter några missöden och lite trix somnade under pianostolen.

DÅ somnade Neo också - med nallen under armen och mina stora strumpor uppdragna på de av mamma masserade benen. Skruttis! Jag måste tänka ut ett gäng sagor till. Det verkar som att sagor är medicin mot onda ben mitt i natten....

Nallen och mysiga mammastrumpor



Här har vi huvudpersonerna i sagan som hjälpte mest....shhhh...de sover under pianopallen...


Kommentarer
Postat av: Emilia

Nallen som han fick av mig är alltid bästa trösten :)

2009-05-23 @ 20:18:04
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Svar till Emilia - japp, bästaste nallen. Den som var lika stor som Neo nästan när han föddes! Så då är frågan - var Neo nästan lika liten som en nalle, eller nästan lika stor som en strumpa..???

2009-05-23 @ 20:42:59
Postat av: marie

ja de är väldigt lugnande och mammaa underbara röst!

2009-05-24 @ 20:02:54
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0