En resa tack och ett paket varmkorv...

Flugan, den stygga människan, ska åka till Cypern på semester idag. Hon har laddat ett tag för det nu och ser fram emot ledigheten. Jag är så himla avis! Men...jag är inte den som är den. Tänkte ändå få henne att känna sig så där ledig och semestrig.

I mitt huvud utspelades följande scen:
Flugan och hennes familj kommer, efter en lååång och ganska jobbig flygresa med transfer och annat ni vet, fram till sitt fina hotell i den övre lyxklassen (herre gud, människan JOBBAR ju med det här så det är klart att hon reser ståndsmässigt och inte bor i nåt jäkla skithak). Nåja, de packar in väskor och ungar in i lägenheten. Kollar rumen och sängarna. Äldsta sonen, 3 år, bestämmer att han vill bo i rummet med dubbelsäng och såklart får han det för nästa rum har också en dubbelsäng OCH ett eget badrum. Lilla bäbisen åker med i mamma och pappas säng - den är ju ändå 2,10 bred!

Flugan packar upp. Hon kan nämligen inte inte packa upp. Dubbel negation, jag vet - det var min avsikt. Flugans man kollar balkongen och konstaterar att utsikten är magnifik, temperaturen är +27 grader och polen ligger precis utanför dörren. En whisky skulle inte va så dumt tänker han och drar kapsylen av den nyinköpta flaskan. Eller om det nu var ett litet "balkongkit" innehållandes lite drinkvirke och nötter. Flugan har packat klart, barnen leker och hon sjunker ner i den fina fåtöljen på balkongen. Tänker att nu ska hon se om det finns nån täckning på mobilen. Startar den och hör snart ett litet pling. Det är operatören som skickar meddelande till mobilen om att "Welcome to teleCYPRUS". MEN....så hör hon ett pling till! Va? Ett pling till? Ett sms? Jajamensan!

Ett sms från mig, hemma i Sverige som säger:

"Välkomna till Cypern! Ni är nu officiellt på SEMESTER!! Denna återkallas dock om ni inte tillägnar MIG VARJE drink, öl, glas vin,whisky eller läsk med orden "Om ändå...". Resten av meningen lyder "...Mie kunde se det här!" men det behöver ni inte säga. Puss och "Om ändå...".

I mitt huvud ser jag henne le och känna sig så där ledigt ledig. Verkligen på semester liksom. MEN...det finns alltid ett MEN....jag pratde med Terapeuten (vars bäbis förresten mycket riktigt också fick vattkoppor såklart) och hon säger till  mig att Flugan inte alls har åkt än! Att de inte ens åkt till flygplatsen för att flyget går inte förns kl.15 eller nåt! Och jag som var helt övertygad om att de alltså kommit fram redan. I min värld gick deras plan kl.6 på morgonen! Men det var alltså helt fel.

Då säger det ping i MIN telefon! Sms från Flugan som säger:

"Puss och Tack du är bäst på alla sätt! Love you, Flugan".

Den fula lilla stygga elaka Flugan! Nu VET ju jag att hon inte alls är på Cypern än. Faktum är att hon sitter hemma i sitt kök och mörkar att hon inte åkt än!!! Detta VET jag då jag precis pratat med Terapeuten nämligen! Jäkla Fluga!

Jag ringer Flugan och talar om för henne att hon är en usling som försöker mörka för mig!

-"Jag fattade vad du ville ha för effekt så jag tänkte att om du nu tror att jag är där så kan du få tro det liksom" säger hon med hela munnen full av varmkorv. Hon fortsätter -"Vi äter varmkorv nu och ska äta lunch igen snart för att när vi väl kommer till Arlanda finns det bara dyra räkmackor att ge ungarna och det kan man ju försöka med. Sen blir nästa mat på planet inte förns kl.17 eller nåt". Hon har koll Flugan. Proppa ungarna fulla så de står sig fram till att flyget serverar mat. Bara hon vet sånt....en annan tror ju att man kan köpa mat till ungarna på Europas största flygplats liksom!

Nästa gång jag beställer en resa ska jag också köpa hem en massa varmkorv ......

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej min älskade Mie,



Nu är jag hemma igen! Saknar ihjäl mig efter dig.

Ledig måndag i morgon ska nog bara vara hemma. Jobbar sen tisdag o onsdag men sen e jag all yours!



Du skriver fantastiskt men det har jag sagt va?

Puss

2009-05-17 @ 21:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0