Skicka mig ert schema, tack!

Ibland blir jag bara så himla trött på saker - idag försäkringskassan! Hittills har jag bara haft bra erfarenhet av dem NÄR jag väl kommer fram, men det är just DET - att komma fram.

Idag när jag ringde säger de att "du har plats 274 i kön, vi uppskattar väntetiden till 24 minuter". Jaha, och då går mitt räkneverk igång. Det betyder att de tar 11,41 samtal i minuten, eftersom 274 delat i 24 är just 11,41. Så långt allt OK - men sen i nästa mening säger de "Vi är just nu 168 handläggare som arbetar för att det snart skall bli din tur!

Men hallå - vad gör 168 handläggare om de tar 11,41 samtal i minuten? Vad gör de övriga 156,59 handläggarna då??? För att väntetiden skall stämma måste varje samtal ta 14,72 minuter - är det någon som har pratat med Försäkringskassan så länge nångång? Nä, tänkte väl det.

Det som är lika spännande är att de undertiden talar om hur många de är lite här och var -"Du har nu plats 66 i kön och vi är för närvarande 123 handläggare som arbetar på att det snart skall bli din tur! Men va - nu gick några tydligen och fikade! Ju längre jag väntade ju färre blev de!

Precis innan jag kom fram var de nere på 100 handläggare - på 24 minuter hade de lyckats bli av med 40% av handläggarna! 40% av bolaget fikar samtidigt - borde de inte ha lite koll på det där?

Kära Försäkringskassan - kan ni tala om för mig vad tusan ni gör med alla handläggare samt sända mig ett schema, så att jag kan ringa när ni INTE har fikapaus, tack!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej, det är Mikaela Kim's klasskompis som brukar skicka knasiga sms till dig ;)

Jag ville bara säga att det är en jättefin blogg och Önskar Neo all lycka!

PEACE!

2009-05-25 @ 12:56:14
URL: http://sasmix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Mikaela - Tack tack, och knasiga sms är jag van vid...jag har ju Pinkan...hö hö =))

2009-05-25 @ 16:15:15
Postat av: marie

telefonköer usch va jobbigt. har faktiskt alltid aft lätt att komma fram till fks( peppar peppar) lika bra att säga de för min tur den kommer nog med men nu hoppas jag att inte att jag behöver ha så mycket att göra med dom på ett tag!

2009-05-25 @ 22:05:13
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: madeleine

Garvar högt, känner tyvärr igen det o har ingen vettig lösning.

2009-05-26 @ 16:13:22
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Lena

Så sant, så sant...

2009-05-26 @ 17:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0