Inte så höga studieskulder...

Ibland undrar man vad som rör sig i folks huvud. Många gånger kommer jag inte fram till nåt svar, utan står lika frågande efter att jag tänkt klart som när jag började! Som igår natt. Vi bor i ett gavelradhus. Mellan vår länga och nästa länga går det en stenlagd gång med lampor. Helt nygjord - fin som snus. Bra för rullstol. Skitsamma - det var inte grejen. På vårt hus hänger det en brandstege för ifall det börjar brinna. En säkerhetsgrej som måste finnas men som jag är bra sugen på att rycka ner helt och hållet. Varför? Jo, det ska ni få höra.

Den här stegen är gjord av metall och skramlar rejält. Det hörs ordentligt när man rasslar med den - inte minst inomhus. Av någon helt outgrundlig anledning är den här stegen väldigt lockande för fulla människor. Så lockande att vi stundtals förvarat en del av stegen på en annan plats för att de INTE ska klättra upp på den. Men i går så hängde vi tillbaka den. Det är ju grilltider nu osv.

Tror ni inte att stegfan funkar som en förbannad magnet! Mitt i natten - klockan 00.15 typ hör jag hur det formligen dunkar i hela huset, för det är så det låter när man ska dra i den där stegen! Ett gäng fyllskallar som tror att de ska smyga upp på taket och det är här jag börjar fundera.

OM det nu är så att de helt saknar intelligens om att det KANSKE skulle märkas att någon går på ens hustak, eller kanske det lämpliga i att göra det alls - så borde de iallafall ha öron! Det skramlar så mycket att man blir nästintill döv när man drar i stegen. Borde man då inte tänka - "OJ, vi kanske väcker som bor här och då blir vi påkomna!". Inte för att de bryr sig om huruvida vi får sova eller inte utan för att rädda sitt eget skinn liksom.

Det enda jag kommer fram till är att dessa personer inte har (och inte heller kommer att kunna skaffa sig) speciellt höga studieskulder om vi säger så...

Nu åker den ena stegdelen ner igen. Ska ta mig en klurare till på om det skulle vara värt straffet att göra steghelvetet strömförande. Då skulle jag ju iallafall få nöjet att straffa dem direkt och samhället i övrigt skulle ju inte direkt lida av en framtida akademisk förlust. Tål att tänkas på en stund...

Kommentarer
Postat av: marie

tänk va lite sprit kan göra:S

2009-05-03 @ 19:27:45
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0