No shit, Sherlock!

Vill bara förvarna att den här texten innehåller en eller annan svordom....

Jag blir så innihelvete jävla FÖRBANNAD! Ursäkta språket, men hur fan är det möjligt att det här jävla bolaget som fixar sjukresor ens är kvar i upphandlingen? Vilka är kriterierna för att över huvudtaget bli av med uppdraget? Får man behandla kunder hur som helst? Jag skulle, utan tvekan, tvinga VD'n för det här bolaget, eller vad det nu är, att fixa fram en taxi MED bilbarnstol och åka och BADA med Neo. Nu när jag känner efter lite så blir jag ledsen också. Uppgiven - hur mycket är det meningen att man skall behöva slåss?

Japp, det är onsdag. Klockan är 8.41 - bilen skulle kommit 7.50. Snart en timme sedan! Då ringer jag, som man ska, till deras resegaranti. Dom svarar inte. Inte så att det är en röst som säger "Välkommen till resegarantin. För närvarande är det många som ringer, men du vi gör allt för att besvara ditt samtal. Du har nummer x i kön". Nä - de bara svarar inte. Jag ringer igen och igen och igen. Väntar länge. Äntligen svarar de:
 
-"Bilbeställningen, resegarantin".

-"Hej, mitt namn....bla bla bla....beställd bil 07.50...inte kommit....vad har hänt?"

-"Nu ska vi se....oj, det har inte gått ut någon bil.....ingen hade bilbarnstol....vill du att jag beställer en ny bil?"

-"Du, kolla på klockan! Neo ska simma om 19 minuter. Tror du att en bil, som FÅR vara 20 minuter sen och GARANTERAT alltid är det, kommer att komma hit i tid , köra oss ca 2 mil till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i rusningstrafik så att han hinner komma fram och bada? Skulle inte tro det va?"

-"OK, jag bokar av den här resan".

-"Boka av? Den har ju inte ens gått ut? Hur fan är det möjligt att ni misshandlar era kunder så här? Varför är det inte ens någon som RINGER oss?"

-"Jaha, ja..... vill du att jag bokar av hemresan också?"

Vad fan svarar man på det i det här läget??? -"Nä för tusan - låt den vara - jag kommer att behöva en taxi från ett sjukhus som jag inte kommer till för att ni klantat till det IGEN!".

Jag frågar hur jag ska göra för att få någon rätsida på det här. Hur det är möjligt att det är fel VARJE gång? Jag överdriver verkligen inte - det är fel VARJE gång. Hon har ingen aning men ber mig ringa deras kundtjänst för det är där man registrerar "avvikelser". Det här att de aldrig kommer är en avvikelse nämligen. Vem fan har kommit på det? Misshandel kan jag gå med på men avvikelse. Hela den här upphandlingen är en avvikelse!

Nåja, jag ringer kundtjänst och nu är jag riktigt jävla skitarg. Glöm draken från igår - nu snackar vi MONSTER!!! Och gissa - DE SVARAR INTE. Under tiden har jag ringt till Emma, den stackarn som står med Neo och väntar på en taxi som aldrig kommer. Hon ger upp och går in och leker med Neo på dagis istället.

Tillsist kommer jag fram till en tant på kundtjänst (som jag tror skulle vara hjälpt av en jäkligt låååååång semester). Jag drar allting en gång till och när jag ändå är i farten så talar jag så klart om att det aldrig funkar. Jag drar exemplet med chauffören som skulle "gå och skita" och även förra veckans uppdrag till ett företag som INTE har bilbarnstolar. Då kommer nästa grej.

-"Det är väldigt viktigt att man ber dem kryssa i rutan för bilbarnstol!"

-"Men jag har ju för helvete bett om att få ett kryss i rutan och det SKA vara där. Men nu kom ju inte bilen alls. Hur kan det ha att göra med rutan?"

-"Ja, jag ser att rutan är ikryssad. Men det är väldigt viktigt att man beställer rätt!"

-"Men du, tala om för mig hur i helvete jag ska beställa för att FÅ HIT EN BIL?"


-"Ja, nu var det nåt tekniskt fel på just det här uppdraget....."


-"Jag skiter fullkomligt i om det var ett tekniskt fel. Det får vara vilket jävla fel det vill. När jag beställer en bil SKA JAG HA EN BIL!!!! Kan du tala om för min funktionshindrade son att han kan inte åka och göra sin simträning, som han älskar och som hjälper honom så mycket för att DE KAN INTE UTFÖRA SITT UPPDRAG FÖR FLERA MILJARDER OCH SKICKA EN TAXI OCH OM DE SKICKAR EN KAN HAN INTE ÅKA I DEN FÖR DEN HAR INGEN BILBARNSTOL?!"

-"Jag kan inte göra så mycket åt det här. Jag kan bara rapportera avvikelsen".

-"Någonstans tror jag att du förstår att jag är upprörd. Ingen annanstans skulle det här vara ett acceptabelt utförande av en affär. Om du ska åka privat till Arlanda för att åka på semester så skulle DU inte acceptera att det går till så här - det kan jag lova! Fattar du att jag blir förbannad när det aldrig funkar?"

-"Jag hör att du låter arg...."

No shit, Sherlock!!!!

Jag förklarar för henne att jag inte är ett dugg jävla avundsjuk på hennes arbete och nu säger  jag till henne att jag aldrig mer kommer att anlita den här tjänsten att beställa en taxi via dem. Hon säger att när de är mer än 20 minuter sena kan man beställa en vanlig taxi, pröjsa dem och skicka in kvittot. Ofta kofta en assistent som jobbar på dagis har möjlighet att slänga ut 400 kronor  (enkel resa) minst för att åka taxi och sedan vänta på att få tillbaka pengarna. Och jag har inte möjlighet att varje vecka ligga ute med ca 600 - 800  liksom. OM de sköter det lika bra som upphandlingen blir man ju sugen på att testa - eller inte....

De kanske skulle göra så istället - fast det lär ju inte bli billigare för dem. Att kunderna får skicka in kvitton istället för att beställa bilar via dem som aldrig kommer och när de kommer är det alltid fel eller nåt som saknas. En chaufför frågade till och med assistenten  -"Hittar du"? Men hallå....

Nä, nu orkar jag inte mer. Luften har gått ur mig och nu är jag bara ledsen. Ska sätta mig i soffan och gråta en stund så kanske det går över. Lilla Neo, jag hoppas att du fick leka nåt kul på dagis istället. Nästa vecka är det avslutning på simmet - jag tänker inte ens tala om det för jag kommer inte att beställa en bil till det. Vi struntar i det helt enkelt....jag orkar inte med att utsätta Emma, Neo och mig själv för det här igen.


Kommentarer
Postat av: marie

fy fan så himla dåligt! förstår att du är förbannad!!!

2009-05-06 @ 18:09:03
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Linda

skojar du nu eller... ??? ja jag har inget att skriva.. fy faan viken dålig stil de var de värsta..kraam

2009-05-06 @ 20:02:44
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Mie själv

Dessvärre skojar jag INTE. Ju mer jag tänker på det desto konstigare blir det. Fattar verkligen ingenting. Det KAN inte finnas en enda utav de som har gjort den här upphandlingen som har ett funktionshindrat barn, eller ett eget funktionshinder. Jag blir så trött så jag...ja, jag vet inte.



Som det här med att du kan beställa en taxi, betala den med egna pengar, skicka in kvittot och sedan få pengarna tillbaka. Tror dom att folk är gjorda av pengar? Speciellt de som har färdtjänst är ju oftast helt nedlusade med pengar, eller hur!



Jag har bara en slutsats - de är idioter hela bunten!

2009-05-06 @ 20:16:26
Postat av: Lena

Har själv upplevt att bli stående utan att någon bil dykt upp...f-n, man blir så j-vla förbannad! Som tur är så är jag ju vuxen och kan hantera situationen (eller kanske inte...) men hur förklarar man för barnen att "nä, det kommer ingen bil idag heller"...suck. Håller fullständigt med dig, om det gällde de själva för en resa t ex till Arlanda ja, då skulle det nog bli en annnan ton i skällan!

2009-05-08 @ 15:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0