Jag gör vad som helst...

Jag skulle kunna betala hur mycket som helst för att se den där blicken igen! Blicken av frihet. Blicken - "Jag kan själv!". Om så bara för en enda sekund, så skulle det vara värt hela universum och månen därtill!

Idag provkörde vi sträckan "hem - dagis - hem" med Wall-E utan att vi hjälpte honom en enda gång! Han var så stolt när han själv kunde köra upp för backen. Han var så stolt och så förväntansfull när han prickade in varenda vattenpöl! Lite här och var stannade han och kollade läget. Var jag var. Var pappa var. Om Milia fortfarande var med. Sen åkte han i förväg och bara pruttade fram lugnt och stilla i sin lilla elrulle.

Åkte iväg före oss. Vände och kom tillbaka.

-"Mamma, jag går hitåt" och sen iväg.

-"Jag väntar på er"....

Gode jord vilken känsla! För honom och för oss. Att se denna lilla kille, som inte kan gå, självständigt fräsa iväg och bestämma vart han skall ta vägen. Själv köra i förväg och sedan komma tillbaka. Själv bestämma över sin frihet. Själv "hoppa" i vattenpölar så det "blubbar" (Neos egna ord). Fullständig lycka i ögonen.

Från och med idag kommer jag att älska varenda regndag - för då kan Neo åka i vattenpölar och jag får se den där blicken igen. För den gör jag vad som helst .....



Här hjälper pappa Neo med paraplyet - som sen direkt ramlade av! Sedan åkte han iväg med sin lilla ryggsäck och vi såg bara ryggtavlan av Wall-E.

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej hej.. Snubblade in här i din blogg för ett tag sen, å fastnade.. Du skriver så bra å målande om er vardag å allt vad det innebär.. Väcker tankar å känslor hos en annan som man inte visste att man hade..



Har följt bloggen ett tag nu, å kände att jag nu kunde komma med ett litet inlägg här.. Varför inte försöka med en sån där regn-poncho? Paraply verkar ju lite krångligt.. Var bara en tanke jag hade..



Ha det så bra, å fortsätt blogga, du gör ett toppenjobb! (Gnällig eller inte, det spelar inte mej nån roll iaf..)

/m

2009-05-22 @ 22:33:16
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Linda

glad jag blir när jag läser dina blogginlägg.. vilken lycka jag kan känna för din son.. ni är värda varje sekund av lycka o glädje.. många kramar

2009-05-22 @ 22:45:17
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Emilia

Älskade Neo! han var så lycklig och jag blev så glad, han var så stolt hela dagen, för att han kunde själv :) <3<3<3

2009-05-22 @ 23:13:27
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Marita - välkommen hit till oss. Kul att du gillar vad vi har för oss. Jag blir alltid lika glad när folk lämnar kommentarer! Det här med regnponcho finns precis som du säger. Problemet är att Neo avskyr regn i ansiktet. Jag ska tänka lite och klura ett tag, sedan kommer det nog något som fungerar. Krama din lilla tjej, Nova.

2009-05-22 @ 23:28:05
Postat av: Mie själv

Hej Linda - long time no see. Viss är det mysigt när de blir sådär glada de små hjärtegrynen! Det kan ju vara hur enkla saker som helst ibland. Som när Neo fick solglasögon - jätteglad. Fast nu har han växt ur dem. Får fixa nya. Såg att Måns hade coola brillor! Han var jättefin i dem!

2009-05-22 @ 23:31:03
Postat av: Mie

Till Milia - ja, visst blir man glad själv. Lilla Pluttis. Det sista han sa (idag igen) var att du skall måla boden med honom imorgon - om det inte regnar. Då ska ni åka i vattenpölar så det "blubbar" - bara så du vet! Natti natti!!!

2009-05-22 @ 23:32:38
Postat av: A

Älskade Neo, min stora idol, "min" kille....

2009-05-22 @ 23:43:43
Postat av: Mie

Hej A - absolut din kille!

2009-05-22 @ 23:55:24
Postat av: Malin

Jakob vill också ha en elrullstol. "Vi kan också köpa en sån" "joho joho"

En avis kille :-)

2009-05-23 @ 09:45:12
Postat av: marie

men så underbart sitter här med tårar i ögonen. att se sina barn lyckliga och se dom såå otroligt stolta. Som du skriver kan själv obeskrivbart. Nu när neo kan hasa sig fram och man ser att han är såå nöjd och kan själv de är så otroligt j*vla lycka så de finns inte(ber om ursäkt för de fula språket)

sån frihet för eran underbara Neo:D

2009-05-24 @ 20:07:08
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0