Bostadsanpassning = POOL????

Jag vill INTE vänta! Inte tills jag hamnar på hemmet och får gå ner till poolen i källaren för sjukgymnastik - jag vill ha en NU! Idag har jag varit och nosat på hur det skulle vara med en alldeles egen pool - och det skulle vara helt fantastiskt!! En helt egen "utomlandsyta" hemma. En egen källa till avslappning. Jo, jag vet att det är mycket att göra kring en pool. Det skall städas, täckas över, mätas kemikaliehalter, lämnas prover, tappas vatten, fyllas vatten och en massa annat. Jo tack. Förutom det är det dyrt att värma upp den, men skit samma - jag vill ha en pool!

Idag har jag varit på besök hemma hos Milias killes (Tobbe) familj och de har - ja, ni har  gissat rätt  -  EN POOL! Neo älskar att  bada. Mika älskar också att bada - här badar hon för första gången utomhus i sitt liv. Vi stoppade ner henne i Neos badring som är som en båt. I den kunde hon flyta runt och sprattla med benen som en liten elvisp! Här är det Milia som badar med henne...



Neo och jag lekte också elvisp. Ett stadigt tag i benen och sen var det bara att snurra på! Svisch svisch....plask plask...



Jag kan inte säga att det var smällhett i vattnet. Den lilla fulingen Milia sa att det var 25  grader varmt - vilket är ganska OK ändå - men när jag själv kollade var det ynka 23 grader bara. Det var därför det kändes så innihoppsan kallt om magen när jag hoppade i...men ganska snabbt var det OK.

Om jag hade en pool skulle jag kunna träna med Neo varenda dag hela sommaren. Mika skulle kunna guppa runt och leka elvisp hela dagarna. Undrar om bostadsanpassarna köper det argumentet - att Neo behöver träna i vatten hela sommaren menar jag. Vad tror ni????


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja de vore verkligen inga fel med en pool! underbara bilder!

2009-05-31 @ 20:55:57
Postat av: Emilia

Underbart mysig dag :)

2009-05-31 @ 21:08:58
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Visst är det mysiga bilder - lika mysiga som dagen! Jag skulle kunna tänka mig att passa det här huset när de är på semester - på sommaren! Ring mig när det är dags!!!

2009-05-31 @ 21:15:30
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0