Klurighet sitter INTE i benen!!!

Tidigare har jag ju berättat att Neo kan se bilmärken på bilar på väldigt långt håll - vete tusan hur han bär sig åt. Han kan tex se att det är en BMW genom att bara se bilens ena framlykta! Ett genuint bilintresse kan man säga att han har.

Som idag. Vi kom åkandes och gåendes här i området och framför oss stod två män och pratade med varandra.  Om vad vet jag inte, men de stod i vägen för Neo och hans Wall-E. Den ena hade en bäbis hängande på armen och den andra hade en hoppandes fotbollsgrabb i hasorna. Neo stannar och ska försöka åka mellan killarna. De står kvar men rör sig lite grann.

Neo säger till den ena killen:

-"Du har en Toyota"

-"Öh, va...har du en Toyota?" svarar han

-"Ja" säger Neo för det har vi

Men jag ser att det var inte det Neo menade. Så jag säger:

-"Nja, jag tror att DU har en Toyota....för han kollar på din bilnyckel du har i handen"...

-"Det var som fan....hur såg du det?" frågade han Neo som bara nöjt rullade vidare i sin Wall-E utan att säga nåt alls...han hade ju fått visa att han visste vilken bil killen körde!

På en Toyotanyckel är det nämligen en logga tryckt - i det svarta gummit. På en sekund hade han spanat in nyckeln och registrerat att den här killen, han kör Toyota han!

Förutom att han visade att han kan lagra en massa info på hårddisken kan jag också med glädje konstatera att ungen inte har några som helst synproblem! Om ni får tillfälle vill jag att ni testar att från ca 1,5 meters avstånd läsa vad det står på en svart nyckel som någon håller i handen! Lyckas ni med det är ni väldigt duktiga och behöver inga glasögon på en avsevärt lång tid!

Kvar stod en väldigt förvånad och mållös medelålders pappa med en skuttande son i fotbollskläder.....han blev varse att klurigheten - den sitter INTE i benen den!


Kommentarer
Postat av: Anette Lundström

Han e ju helt fantastisk er grabb. Vår e en mästare på alla jäkla fordon som finns på en byggarbetsplats, helt fanatisk besatt faktiskt. Riktiga grabbar!!!

Nu har du ett bloggfan till i mig.

Som sagt, du skriver suveränt.

Kram Anette

2009-05-25 @ 11:26:57
Postat av: Mie själv

Har du också en liten biltok? Folk får säga vad de vill - det är banne mig genetiskt! Ingen av mig eller Nicke har ett endaste dugg bilintresse. Inte mer än att vi gärna vill ha varsin cool sportbil egentligen men glider omkring i en Toyotabuss...hm. Räknas det som bilintresse, ja då är vi skyldiga, men annars har han själv skaffat sig det intresset på egen hand. Vet inte var det kommer ifrån, därför måste jag koppla det till att han är kille och helt enkelt gillar bilar! Stereotypt men jag tror på det iallafall....och er hemliga passion är byggarbetsplatser gissar jag då. Hehe...

2009-05-25 @ 17:15:20
Postat av: marie

underbara neo:D

2009-05-25 @ 22:07:55
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0