Wall-E och en Docka....

Vilken fantastiskt fin dag! Sommar sommar sommar. Sådana här dagar är så sköna och livet så enkelt. Man behöver inte en massa kläder, det är varmt och skönt, barnen är glada och allt är bara toppen!

Vi hade lite uppdrag att fixa på förmiddagen - ja, vår förmiddag börjar ungefär kl.11.30. Flugan säger att vi lever i en annan tidszon än övriga Sverige. Vi hinner liksom aldrig äta frukost klockan 8 - 9 som alla andra. Nä, vi vaknar kanske vid 8.30 och sen är det alltid nåt som skall fixas så runt 10.30 är det frukostdags. Först därefter kommer vi iväg och skall handla. Då kommer vi alltid på att ungarna skall ha lunch. Antingen handlar vi fort som tusan och åker hem och äter, eller så försöker vi tvinga Neo att äta korv.  Men nu har vi slutat med det. Han hatar korv. Han gillar brödet och drickan men korven - den kan fåglarna få tycker han! Idag testade vi om lilla prinsessan åt korv - jahadå! Det gick ner det också. Bra, det underlättar.

Neo äter så konstiga saker. Inte sådant som andra ungar äter. Grönsaker är hans favorit - helst paprika - gul. Han skulle nog kunna bli vegetarian tror jag. Jag skulle kunna tänka mig att bli det för sakens skull - men tycker för mycket om kött för att kunna göra slag i saken. Tror att jag skulle kunna bita en ko i nacken om det kniper....inte så mycket vegetarian i mig ändå kanske.

När vi for i väg och handlade skulle vi ha "petproppar" till alla kontakter. Mika är ju där med sina små tassar. Jäkla unge! Hon är överallt! Vi är inte vana med det ju. Neo sitter ju där han sitter och även om han sitter PÅ en kontakt så har han aldrig varit intresserad av att stoppa in fingrarna. Den lilla donnan däremot är av ett helt annat virke! Jösses....så nu har vi "petproppar". Skall bara stoppa in dem överallt. Och jag VET att jag kommer att få spader den dagen jag skall stoppa i en kontakt och nån har satt en proppjäkel där! Kommer förmodligen att slita ut allting ur väggen i rent vansinne!

Petpropparna fanns på Babyland - och ni vet att när vi är på Babyland kommer vi också automatiskt gå in på ToysRus. Det bara GÅR inte att undvika. Inte för att Neo tjatar, utan för att JAG vill gå in där. En väldigt rolig affär...Idag kom vi ut med nåt som var så himla perfekt till Wall-E så det finns inte. En Wall-E ryggsäck! Så nu när man ser Wall-E bakifrån så är det verkligen en Wall-E man tittar på!



Och Mika lilla gumman fick en docka! Den älskar hon. Stackarn har ju bara fått leka med bilar hittills - hon slängde sig över dockan och sen skulle den var med överallt. Här äter de smörgås tillsammans!



Kommentarer
Postat av: marie

ja helt underbart väder. neo hade short premiär idag. äntligen så verkar sommaren vara på väg och kanske här tom! jaa ser verkligen ut som wall-E:D såå tufft:D

2009-05-30 @ 18:54:43
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Anonym

Seriöst, den tuffaste Wall-E jag sett iaf!!!!! Säg de till Neo!! :D

2009-07-27 @ 18:49:09
Postat av: Mie

Visst är den cool! Neo älskar sin Wall-E. Hans bästa vän!

2009-07-30 @ 00:34:47
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0