En evighet

En sekund är så kort
Många sekunder
Staplade på varandra
Är en evighet

Varje dag är en evighet
En evighet med ett slut
Sedan kommer nya sekunder
Staplade på varandra

Trots att en sekund
Är så kort i sig
Känns den oändlig
När man väntar på dess slut

Aldrig går tiden så långsamt
Som när man väntar
Väntar på att dagen
Skall sluta vara en evighet

Även evigheter
Staplas på varandra
Dag efter dag
Vecka efter vecka

Så mycket väntan
Invävda i dessa evigheter
Så många evighetslånga
Staplade sekunder

Kunde jag backa dem
Alla dessa evigheter
Skulle jag det utan tvekan
Utan att blinka

Till det ögonblick
Då varje sekund
Var så oerhört kort
Att jag inte kunde bärga mig till nästa

Till det ögonblick
Jag ville
Att evigheten
Att dagen - aldrig skulle ta slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0