-Mamma, är det en annan dag idag?

När min värld rycktes undan mina fötter flydde jag till min bror och hans familj. Tack för att ni fanns (finns) där!

Till Neos stora lycka har min bror en stooooor svart Chrysler! Bäst av allt var att man kan öppna och stänga dörrarna genom att trycka på en knapp. Helt i Neos smak! Nu har Neo konstaterat att han skall äta mycket mat så att han blir lika stor som "Pappa-Peter" (min bror), för då skall han skaffa en Chrysler!

När Peter lämnade av oss hemma igen lovade han att komma tillbaka en annan dag och hälsa på. I morse vaknade Neo med orden

-"Mamma, är det en annan dag idag?"

Innan jag ens hann svara kom nästa grej

-"Jag vill till Pappa-Peters hus. Jag älskar honom!"

Vad svarar man på det? Jag fick vackert tala om att en annan dag dröjer lite innan den kommer och att Peter också älskar lille Neo. Så klart att han ville till Peter igen. De har myst i soffan, kollat TV, sovit middag, tagit promenader med Wall-E och lekt massor. Vi hittade till och med en anpassad lekplats där Neo körde tåg för fulla muggar!



För första gången i sitt lilla liv Neo kunde leka som andra barn på en lekplats! Han var så glad och höll på att skratta öronen av sig under leken. DET om nåt värmer ett mammahjärta!

Den andra lilla huliganen har också haft fullt upp. Broderns familj har nämligen en katt - som jag antar är väldigt glad över att vi äntligen åkte hem...

Mika förföljde den här stackars katten. Han fick till och med banta hela dagarna för att Mika snodde hans mat om den stod på golvet! Stackars missen. Inte ens sin egen dörr fick han ha i fred...



Mobilbilder blir inte så bra, men vad tusan. Ungarna har haft värsta semesterveckan. Nu antar jag att värdparet somnar ovaggade ett antal kvällar framöver och uppskattar att gäster ibland åker hem....

Även om det är mysigt och spännande att vara borta så är hemma ändå ganska bra. Mika somnade bums när hon kom ner i sin säng och sov utan att säga halv sju till klockan 9.30 imorse. En trött liten kattjagare!

Peter - min bror - jag är extremt tacksam för att vi fick komma och bo hos er. Jag är också väldigt tacksam för all hjälp ni gav mig med barnen. Tänk att det måste till en värsta sortens kris innan man fattar att familjen är viktig. Från och med nu skall ni vara en naturlig del av vår vardag! Åter igen - Tack!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

"Blod är tjockare än vatten" är inte enbart en schablon ;)

2009-10-28 @ 14:06:59
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Heléne

Vi har också en stort Chrysler. En grå. Kom hit och provåk den när ni vill!

2009-10-28 @ 17:35:32
URL: http://www.pasda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0