Nästa sjuka barn

Jorå sörni....nu har vi två sjuka barn. I natt var det Neos tur. Förstod i och för sig redan i går kväll att vart det skulle barka, när han bara var sur sur sur och helt gratis hela kvällen. Han brukar inte vara sur och gratis. Roliga 40 graders feber och en helt dyblöt säng - av svett. Snorig. Också ont på nåt odefinierbart sätt. Trodde på öronen igen men nu verkar han inte ha ont just någonstans. Bara helt slut.

Ipren är den enda medicinen som funkar. Alvedon kan vi skänka till någon annan. Vet inte varför det är så men båda barnen reagerar mycket bättre på Ipren. Alvedon funkar lika bra som tevatten - alltså inte alls!

Nu ligger Mika och sover med nummer 11 under näsan och feber. Neo ligger i vår säng och tittar på TV - tack SVT för barnkanalen! Han ville inte ens gå upp till soffan så han får väl ligga där och glo. Pyamas hela dagen. Nyss var jag ner och bytte kudde åt honom. Den var helt sjöblöt. Lilla gubben...han till och med svettas hjärtformat - så gullig är han! =))



Vi som skulle till Eskilstuna i helgen med RBU. En sorts familjehelg där vi skulle bo på hotell och gå på Parken Zoo. Ett tillfälle för oss att träffa föräldrar i liknande situation men även för Neo att träffa barn som också åker rullstol precis som han. Hade varit lite roligt och intressant. Får bli en annan gång helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej! Va skönt att höra från någon som också får botox och att det funkar bra! Jag har varit lite orolig med det för jag läste någonstans tidigare innan det var aktuellt för oss att det var förbjudet i USA varför kommer jag inte ihåg, men vi hoppas väl på att det ska funka lika bra för oss som för er... Hoppas barnen frisknar till snart :)

2009-09-04 @ 14:42:05
URL: http://www.coolacolan.babyblogg.se
Postat av: Anette

Nej men stackars små. Pratade precis med Em och hon har svininfluensan. Hon ville bara meddela det för vi ska ha kalas för Olivia nästa lör.

Appropå Alvedon. Här medicineras med Alvedon 3-4 ggr i veckan eftersom Oscar har så ont i sina ben. Växtverk säger alla experter, jag tvekar. Alvedon funkar som rena sömnpillret på honom och sedan får alla inkl han själv sova vidare.

Krya på Er.

2009-09-05 @ 17:46:39
Postat av: Madeleine

Parken finns kvar nästa år oxå! Krya på er o var rädda om er allihopa!

2009-09-06 @ 17:01:51
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Madeleine - Ja, jo...parken ligger kvar. Kändes faktiskt riktigt skönt att få avboka det hela. Kanske inte tyckte att det skulle bli så kul som jag trodde att jag tyckte. Tydligen inte om jag går på känslan jag har i kroppen. Ingen "åh, vad tråkigt" utan bara "phu, vi slapp..".



Anette - skönt att Alvedonen funkar. Här kör vi vidare på Ipren. Var ni inte på undersökning med hans ben? Fick ni inga andra svar än växtvärk alltså? Får väl hoppas på att det är det då för då kommer det ju att gå över!



Carola - vi hoppas också på tillfrisknande inom kort. Hoppas botoxen funkar fint.

2009-09-06 @ 20:02:35
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0