-Du smyger som en ångvält, mamma...

Igår kväll, när jag lagt barnen, mojsade jag ned mig i soffan för att titta lite på TV. Hade en plan på att jag skulle se en film jag har väntat länge på att få tillfälle att titta på.

På med mysbyxorna, tvätta av allt smink, rätta till kuddarna, på med mysiga filten, fjärrkontrollen i handen....det är det sista jag minns! Neo gick och lade sig kring 20.00, Mika en bra stund innan. Nybadade. Nöjda och belåtna och så där skönt trötta efter ett bad att de somnade ca 5 cm ovanför kudden. Helt tyst i huset. För tyst tydligen!

När jag slog upp mina blå i soffan var klockan ca 00.30. Sakta masade jag mig virrigt och lite obalanserat in till sängen och rullade in mig i täcket.

Neo, som sover i en säng bredvid min öppnade ena ögonlocket och sa

-"Du smyger som en ångvält, mamma..."


Kommentarer
Postat av: Lena

Aha...du var mao vig som ett kassaskåp! skrattar

2010-05-01 @ 03:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0