Kan själv!

Idag fick jag bara nog. Nu ska skiten ut! Gamla byråar, sängar som inte passar, skräp och kartonger. Skaffa ny byrå. Slänga allt skräp på soptippen. Iväg med saker till externt förråd. Ett problem bara - jag har ingen bil när jag inte har barnen....

Problem är till för att lösas. 160 cm Mie kliver in på Statoil och hyr vad de har. Det visar sig vara en 7 meter lång och 3 meter hög LASTBIL. Vad tusan, hur svårt kan det va liksom....

Det var länge sedan jag hade så roligt! Tvingade Pinkan med flickvän (Leona) att vara med och bära och fixa. Efter 10 timmar hade vi fixat allt som skulle fixas.  Bara att köra med liften upp och ned var ju buskul! Att köra hela ekipaget var hysteriskt roligt. Efter idag vet jag att jag kan backa 7 meter lastbil genom att kolla i backspeglarna - utan att krocka med nåt. HA! Kan själv!

Nu skall här bara städas, och till det behöver jag ingen bil. Bara ork....så det tar vi en annan dag.



En annan superidé jag fick var att sälja min säng på Blocket. Klockan 11 i morse kom annonsen ut. Omkring 2 minuter efter det har det ringt minst 5 gånger i timmen fram till klockan 16.00! Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Saken är nämligen den att jag köpt en ny säng som kommer om 5 (!) veckor. Tänkte att om jag sätter ut gamla sängen nu så hinner jag under dessa många veckor nog bli av med den. Resultat? Jag har ingen säng i 5 veckor...

Grattis, Mie....kan själv....

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tummen upp för nya tag, nytt liv, ny insikt!

2010-04-06 @ 06:47:35
URL: http://baravaramdlar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0