Plug me in!

Som jag har gnällt på den här förbannade snön. Rullstolar ni vet och snö...ingen bra kombination. Jag skulle vilja sätta hela bunten, som sitter på kommunen och upphandlar snöröjning, i rullstol - helst en snöig dag - och be dem ta sig till jobbet. Jag lovar att det inom 3 sekunder skulle vara soprent på snö!

Ungefär 1000 gånger har jag suttit och snörvlat i soffan av att ha varit helt slut av att putta rullstol och vagn genom dessa drivor - samtidigt. Eller försökt putta 80 kg elrullstol genom desamma. Ta alla svordomar ni kan komma på och gångra dem ett antal gånger - ungefär så har det låtit. Det är ett under att inte Neo svär som en borstbindare!

Nu är inte skadeglädje min starka sida, men det var inte utan att jag smålog lite lätt när barnets far tyckte att det var lite jobbigt med snön + rullstol + vagn och gärna ville ha bilen med orden...

-"Och hur skall jag komma till dagis då?"

...när jag tog bilen till jobbet under hans 2 månader långa pappaledighet. Pja...=)

Men så lagom till att jag tyckt att snön ALDRIG kommer att försvinna upptäcker jag att den faktiskt är borta! Små porlande vårbäckar och fågelkvitter i vårsolen når mina sinnen. Djupt andetag - det är äntligen över, det är förbi! Och mig veterligen var det banne mig snö förra påsken. Det ni - det trodde ni inte, att det faktiskt kunde vara bättre i år!

Samtidigt som det är vår i luften ute är det godis i skålarna inne. Jag vill aldrig mer ha godis! Om någon säger godis till mig kräks jag i deras skor....bläääk. Tandtrollens paradis - det är här det. Schas, alla tandtroll i varenda form som finns! Jag vill att ni flyttar NU. Vem tusan kom på att man måste äta godis till sådana här helger? Varför kan det inte vara morötter som gäller istället? Påskharen borde ju rimligtvis gilla morötter. Jag har då aldrig sett en hare äta godis iallafall. Fast så var det ju de här häxorna...

Nåja. På lördag kommer en av årets höjdpunkter - jag skall gå och se Bocelli på Globen!

-"Con te partirooooo"...ni vet.

Tänkte ett tag att jag skulle ta med Neo eftersom han älskar den låten, men han gillar ju inte folksamlingar och jag tippar att det med Globens kapacitet * Bocelli blir en ganska hyfsad folksamling...sen är den ju rund så när vi ändå är i farten kan vi gångra med pi också - då förstår ni att den ekvationen inte går ihop.

Här om dagen satt han vid matbordet och blundade och sjöng med i "Con te partiro" för full barnhals. Om man kunde utvinna den värme som kommer i mammahjärtat då och omvandla den till el skulle vi inte behöva ett enda kärnkraftverk i hela världen! Plug me in och jag kommer att göra era hus självlysande!

När jag frågade honom varför han blundade svarade han

-"Jag stänger ögonen för då hör öronen bättre!"...

Som sagt - plug me in!










Kommentarer
Postat av: Madeleine

Gnäll: Först dessa enorma mängder med snö följt av enorma mängder av sand som fastnar på hjulen o sen knastar under fötterna i flera veckor. Men snart, snart då attans är det torrt o varmt o det gillar vi rulleputtare!

Angående Globen: Kör förbi hotellentren, in bakom globen, du får visa upp tillståndet för att komma innanför en bom, där finns utmärkta handikappparkeringar (gratis). I globen är rulleplatserna i entreplan, man sitter mittemot scenen, ovanför vanliga sittplatser så man slipper "trängsel"känslan. Det är egentlgien mest besvärligt ute i lobbyn när det gäller att knuffa o buffa men sitter man kvar tills alla rusat ut är det ingen fara.

2010-04-05 @ 10:12:31
URL: http://baravaramdlar.blogspot.com
Postat av: Emilia

Åh vad jag saknar honom, Min sötaste lillebror <3

2010-04-05 @ 23:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0