Min Prins Annorlunda

Alldeles nyss
Ett ögonblick sedan
Var Du liten
Egentligen för liten
För att alls finnas

Din lilla kropp
Inne i en varm kuvös
Min ena hand
Täckte hela Dig
Hela Din lilla kropp

Dina andetag
Under min handflata
Ditt liv
I min ena hand
Ett pyttelitet mirakel

En livslång kamp
Det var vad de sa
Läkarna
De som dömde ut Dig
Mitt lilla skadade Barn

Tänk om de vetat
Vad vi vet idag
Tänk om de kunde se
Se Dig idag
De hade förundrats

I Dina kloka ögon
Bor en enorm vishet
I Din kropp
Denna skadade lilla kropp
Ser jag ett mirakel

Du är mitt mirakel
Den som lärt mig
Att uppskatta livet
Jag är så stolt över Dig
Min Prins Annorlunda



Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Så fint! har du läst boken prins annorlunda?

Postat av: Madde

Mie, vi skulle verkligen behöva en uppföljare till "Boken om Neo"! Tänk så många föräldrar som skulle behöva läsa om hur bra det kan gå trots läkarnas "dom".

2010-08-24 @ 08:11:30
Postat av: Mie själv

Marie - nej, den har jag missat! Har du? Är den bra?



Madde - ja, jag vet. Får så dåligt samvete att jag inte gjort en i samma format som den första. Tänkt på det 1000 gånger. Men så hände någonting helt annat...du förstår när du ser nästa inlägg. =))

2010-08-26 @ 21:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0