God Jul

Julen är över. Iallafall lite. I år hade jag tagit ett snack med Tomten redan i förväg om att han inte skulle fixa julklappar som lät - alls! Förra året var ju helt hysteriskt med struddelutter och en galen katt och jag vet inte allt.

Den här julen gick vi på den tysta linjen. Vilket har varit väldigt skönt för mina öron. Neo har varit fastklistrad vid sin riddarborg och sitt Star Wars rymdskepp. Det har skjutits kanonkulor kors och tvärs och Mika har varit bra att ha för  hämtning av diverse attiraljer.

Mika själv har duttat omkring med sina dockor, deras nya kläder, iförd guldpaljettskor och gnuggat ut snor i hela ansiktet blandat med play-doh...härligt förkyld och hostig.

Kevin har jag knappt sett röken av - dataspel och annat kul som gör att han inte direkt tynger mig socialt....

Själv har jag snorat i soffan och glott på TV samt en mormor som sov sittandes till "Hälsoresan". Precis helt lagom med andra ord. God Jul.




Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som en alldeles lagom julafton. Snorandet och dataspelandet känns igen. ;-)

2010-12-26 @ 16:22:04
Postat av: Maria

Hälsoresan var visst rena sömnpillret. 3 av 6 personer somnade till den i vår soffa...

2010-12-28 @ 16:27:57
Postat av: Mie själv

Maria - ja, den är ingen höjdare. Lite som att de var tvugna att göra en film men inte hade material nog att fylla tiden. Den är riktigt kass faktiskt. Tacka vet jag de första två - de kan man se om och om igen nästan.

2010-12-28 @ 16:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0