Lite kulor på mitten...

Jag hade bestämt mig för att ha en riktig gran i år. En sådan här tjock gran ni vet. Doften av jul blir så påtaglig då. Men av någon anledning fann jag mig igår ståendes på ett ben i vardagsrumet, svärandes över en ljusslinga med mer sladd än lampor, bakom en gran av allt annat än riktiga barr. Det prasslade rejält och gungade en hel del i julgransfoten. Mie + lampor + gran = @£%?""//@£.

Just då var jag glad att det inte var barr för då hade de mindre vackra orden som flög över mina läppar varit ännu mindre vackra! Om ungarna varit där just då hade de undrat om det verkligen heter "granhelvete" istället för julgran...

Hur som helst fick jag med lite hjälp dit julgransljusen och när barnen kom klädde vi granen tilsammans. Lite kul att kolla på en gran som är klädd av barn. Man kan väl säga att kulorna är starkt koncentrerade till höjden där små barn har sina armar om de sträcker dem rakt ut. Samt de flesta på en och samma gren. Tjusigt. Men har de klätt den så har de klätt den, och nu står den där och väntar på Tomten. Kevin hjälpte till också och han är nästan 1,90 m, så granen har kulor högre upp också...

Neo beundrade granen med sina jul-glada ögon och konstaterade att nu kan Tomten komma när som helst och bara lasta av alla julisar under granen. Lite synd tycker han dock att det är att Tomten bara kan komma när barn sover, men han somnade blixtsnabbt på kvällen. Hann knappt säga godnatt!

Imorse när Neo vaknade var den första kommentaren:

-"Mamma, är du helt säker på att det fortfarande är tomt under granen?"


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

haha så himla underbar och så otroligt klok!

Postat av: Madde

Godingen! Han är verkligen en klok liten man. ;.)

2010-12-10 @ 23:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0