Aldrig mer

Varför är det så att vissa bilder etsar sig fast på näthinnan mer än andra? Oftast är det dessutom inte de mest positiva bilder som envisas med att fastna. Jag skall försöka beskriva känslan, bilden och situationen - så kanske ni förstår varför det sitter fast som en klibbig våt handduk i mitt inre.

I min hand en liten svettig hand. Inte svettig av värme, utan av panik. Två ögon som ber mig att ta honom därifrån. Tårar som rinner längs en liten barnkind och jag ser paniken stegras. Skrik bakom lustgasmasken som täcker hans ansikte. Tillsist kan vi inte fortsätta. Det var dags för botoxbehandling, men doktorn ville inte utföra behandlingen på ett barn som är så rädd.

Tack och lov! Hade inte hon sagt det hade jag garanterat satt stopp för eländet. Beslutet togs att nästa försök skall ske under narkos. Äntligen har de förstått hur rädd han är, den lilla killen.

Den här gången var det 3 helt färdiga personer som gick hem från sjukhuset i outrättat ärende. Med varsin bild i huvudet av en liten kille i full panik som formligen ber om att få bli tagen därifrån. Tårar som bildar mönster på kinderna som är röda av rädsla.

-"Snälla, snälla...jag vill inte!"...."Nej, nej, nej!".

Helt enligt rutinerna åkte vi till leksaksaffären och Neo valde ett "pendeltåg". Utan överdrift är det helt överjävligt att stå vid sidan av sitt barn, hålla den krampande lilla handen, se tårarna och känna sig så totalt maktlös. Aldrig mer utsätter vi honom för detta.

Mitt Barn - aldrig mer skall du behöva vara så rädd - det lovar jag dig. Över min döda kropp...


Kommentarer
Postat av: Marie

Usch, så hemskt! Jag började också gråta och jag var inte ens där.... Varför skulle han få detta? Hur ofta får han det?



Hoppas ni får en mysig dag resten av dagen och lyckas komma på andra tankar.



Kram!!!!

2010-01-11 @ 13:12:23
URL: http://bellaochlucas.blogspot.com
Postat av: marie

usch usch usch. Ord kan inte förklara de man känner när man upplever sånt.Men jag vet precis hur det känns sånt som man aldrig glömmer.



Neo ska få botox nångång i vår och jag känner mig lite panikfylld när jag tänker på det....

2010-01-11 @ 17:02:20
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Heléne

Fruktansvärt

2010-01-11 @ 22:19:15
URL: http://www.pasda.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Marie - han får botox för att blockera att musklerna spänner sig på grund av spasticiteten. Nerverna blir blockerade för "spännsignalerna" kan man enkelt säga. När han får botox har han möjlighet att träna musklerna så att de tillsist kan motverka spasticiteten - dvs spänningarna. Det fungerar jättebra. Den här behandlingen görs var 4 - 6 månad.



marie - du behöver inte vara panikfylld. Det fungerar toppenbra. Men se till att han sover när de gör behandlingen. Behöver nödvändigtvis inte vara narkos. Vet inte hur rädd er Neo är för att ha mask i ansiktet eller nålar etc. De är duktiga på att se till att barnet sover.



Helene - ja, det är fruktansvärt. Jag är så tacksam att doktorn själv satte stopp för eländet. Nu väntar vi bara på en narkostid.

2010-01-13 @ 10:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0