(-1) + 1 = 0

Blä! Mördade just en irrationell flygare. Ni vet, såna här rangliga saker som fladdrar runt utan mening eller mål och bara har en massa ben som ingen kan hålla reda på. De är döäckliga! Och stora.

Sedan kan man fråga sig varför jag (med ett litet "haha") dödar en sådan flygpryl, medan jag utan att tveka räddar drunknande maskar och slemmiga sniglar som hotas till livet. Vet inte.

Men dessa irrationella flygare har jag alltid ogillat, för att tala diplomatiskt. Ge mig råttor, ormar, maskar, ödlor, sniglar - det är inga problem! Men visa mig en irrationell flygare och jag får panik. Insekter över huvudtaget är jätteläskiga. Och spindlar. Urk!

Fast här om kvällen satt en vacker fjäril i mitt rum - och den räddade jag bums - fast att den också flyger, i mina ögon, planlöst hittan dittan.

Så då står jag väl på noll då antar jag? En minuspoäng för den döda flygprylen och en pluspoäng för den räddade fjärilen. (-1) + 1= 0.


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

haha fy de ogillar jag med!

Postat av: Malin

Tycker mycket om det du skrivit! Skojigt att se en del sunda grejer och inte bara det generella grejerna som man kan se om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0