Klämma in en spik under sängen

Idag fick jag en annorlunda uppmaning av Neo.

- Mamma, kan du inte bara lämna mig här och åka iväg?

- Va, vad ska du göra helt ensam?

- Jag skall bara ligga under sängen...


Ett tag tänkte jag att han drabbats av någon sorts depression eller liknande. Var tvungen att fiska lite till.


- Under sängen? Vad skall du göra där?

- Jag skall bara säga "Tjillevippen!"


Då gick det upp ett Liljeholmens! Vi har precis köpt Nils Karlsson Pyssling och allt roligt händer ju när föräldrarna är på jobbet. Bara då går han ner till pysslingen som bor i råtthålet under sängen. Det ville Neo också. Men först ville han att jag skulle klämma in en spik under sängen...

Efter att vi pratat om filmen en stund tyckte han att jag skulle sitta mitt emot honom och så skulle vi sjunga en av sångerna i filmen. Han satte sig tillrätta och tog mina händer. Jag hade ingen aning om varken melodi eller text, men det hade han. Han såg mig djupt i ögonen och sjöng

-"Jag är så glad att jag har dig..."

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0