- Jag växer åt rätt håll av bullar!

Jag har ingen grill, men ett barn som älskar grillmat. Alltså köpte jag ändå grillmat och snodde ihop i stekpannan i köket. Hoppades att han skulle gilla det. Grillkryddat kött, ris (i brist på pommes) och sonens favoritsås, som jag tror att han skulle kunna leva på utan problem - bearnaise.

Hade jag vetat hur mycket han skulle trycka i sig, hade jag bjudit in dietisten. Om hon sett honom korva in så mycket mat skulle vi ha blivit strukna från hennes lista för all framtid! Neo som annars anser att mat är ganska onödigt.

Efter maten stoppade han dessutom i sig 3 (!) kanelbullar. När jag sa till honom att nog inte skulle vara hungrig igen förns om kanske 3 veckor svarade han:

-"Jag kan nog tänka mig några bullar imorgon också!"

Sedan satt han i soffan och tittade lite på TV. Precis innan han skulle gå och lägga sig undrade han

-"Hur mycket växer man av bullar?"

-"Ganska mycket tror jag, men kanske åt fel håll" svarade jag

Efter en liten stunds tänkande hade han kommit fram till en slutsats som passade hans bullplaner för mogondagen.

-"Jag växer åt rätt håll av bullar!"


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

jag är helt fast på hans uttalanden och resonemang. Helt underbar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0