Räddningsexpeditionen

Sommarregn. Luktar väldigt gott. Väldigt....sommrigt! Jag kryssar lite mellan vattenpölarna och räddar några maskar som inte har fattat att de inte kan simma. Alltid när jag räddar maskar och sniglar (för de behöver också räddas) kommer det någon granne.

De stirrar på mig där jag sitter på huk ner i vattenpölen med två barn bakom mig. Borde det inte vara barnen som sitter där och räddar maskar? Jo, kanske, men nu har de en mamma som fixar biffen så de behöver inte. De kommer att få visa sina barn sedan att även maskar och sniglar är värda att räddas.

Till en början blev jag lite generad så där ni vet. Här sitter jag och räddar mask liksom, men nu har jag slutat med det. De har inte slutat glo dock. Fast nu vet jag inte längre om de glor på mig och mina maskar, eller om de glor på Neo i sin knallgula elrulle. Eller så glor de på oss båda och tror att de fattar hur det ligger till....hur de förklarar Mika för sig själva har jag inte räknat ut än.

Kan fortfarande inte fatta varför maskar och sniglar dras till vattenpölar? Hajjar de inte att de inte kan simma? Tills att de förstår att de inte kan det kommer jag att rädda dem från drunkningsdöden. Och från Wall-E döden.




Kommentarer
Postat av: Tessan - igen

Haha, jag är precis likadan. Tror det är så att de kommer upp ur marken när det varit torrt för länge och dras till det blöta. Mot bättre vetande liksom. ;-)



Härligt inlägg!! Du är så duktig på att skriva!!

2010-06-14 @ 08:41:50
Postat av: Mie själv

Tackar, tackar! Skönt att vi är flera som räddar kryp - då behöver jag inte känna mig urkonstig..=))

2010-06-16 @ 18:49:32
Postat av: Tessan

Ville bara tala om att jag räddade en fluga häromdagen som varit instängd i ett fönster rätt länge. Satte honom på ett papper med en vattendroppe så han fick återhämta sig...när jag kom tebax lite senare hade han antingen blivit uppäten av någon eller flugit iväg. Hoppas på det förstnämnda!! ;-)

2010-06-30 @ 18:56:04
Postat av: Mie själv

Han fick säkert ny kraft och flög iväg. Själv räddade jag en fjäril som irrat sig in i mitt sovrum.

2010-07-08 @ 22:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0