Imorgon kan jag iallafall testa tvättmaskinen

Jag skall aldrig mer flytta! För tusan - jag har inte ens hittat lådan med mina kläder i än! Just nu levera jag i spridda skurar av kläder som jar under den här "flyttiden" burit med mig i väskor. Tur är väl det för annars skulle jag få åka till jobbet i morgonrock!

Nu kan man ju undra hur svårt det kan vara att hitta en låda som det står "kläder" på. Inte svårt alls - OM det nu hade stått "kläder på". Dessvärre gör det inte det och nu skall jag tala om varför.

Jag tyckte att jag var oerhört smart när jag kom på att jag skulle packa lätt. Dvs inte mosa ner böcker i lådor som sedan knappt gick att rubba från golvet. Alltså kom jag på den briljanta iden att jag skulle blanda lätta saker med tunga saker. Utifrån den fantastiska iden kan det i en låda ligga böcker, någon handduk, kanske en sko tillsammans med lite ljusstakar typ. Vad skriver man på en sådan låda? Just det - "blandat".

I mitt vardagsrum står det således ett stort antal kartonger med benämningen "blandat". Den briljanta iden har förvandlats till en total galenskap. Det går inte att hitta i röran - men kartongerna är lätta att bära!

 Blev ändå ganska glad när jag i en kartong hittade min tekanna - tillsammans med en babybjörn bärsele (jättenödvändig till en 1,5 åring!), några handdukar, en lampa samt en liten påse tvättmedel.

Jag sjönk ner i soffan med en kopp te, selen som huvudkudde och tänkte att jag imorgon iallafall skulle kunna testa tvättmaskinen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0