Mamma, imorgon vet jag....

Du ligger på kudden
I din lilla nya säng
Håller nallen tätt intill
Jag ser stora tankar
Snurrar fort bakom dina lockar

Dina ögon följer lågan
Stearinljusen brinner i mörkret
Rogivande och värmande
Fascinerat betraktar du
Dess stilla skådespel

Du ser mig inte
Jag ser Dig
Förundras över dina tankar
De jag ser men inte kan veta
Om de stämmer med det jag tror

Din blick vänds mot mig
Trötta ögon ler ändå
Din lilla hand sträcks mot mig
Bjuder mig att ligga brevid dig
Tillsammans betraktar vi ljusen

Du kurar ihop dig
Din varma kropp brevid min
En liten hand kommer smygande
Sökande ögon efter min blick
Sedan kommer frågan

-"Mamma, är du ledsen ibland?"

Jag vill svara nej
För att skydda Dig
Istället svarar jag Ja
Och att det är OK
OK att vara ledsen ibland

Jag ser hur du tänker
Hur svaret landar
Bearbetas
Jag ger Dig ett svar till
För att hjälpa Dig sortera

Om man aldrig är ledsen
Vet man inte hur det är
Att vara rikgtig glad
Det är inget farligt
Det går över

Du avslutar själv
Visar med all tydlighet
Din inneboende styrka
Dina funderingar
Som gör Dig till Du

-"Mamma, imorgon vet jag hur det är att vara glad..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0