MiTT, bara mitt

Jag springer in i huset. Kartonger, kartonger och åter kartonger. Som grädde på moset är det iskallt utomhus. Helt oförhappandes finner jag en låda med en fleecetröja i. I ganska lång tid har jag levt i en alldeles för kall skinnjacka. För att den varma jackan varit nedpackad.

Glad i hågen att jag hittat något  varmt, och efter att ha frysit i några veckor tar jag fleecetröjan och lägger i stället ned den kalla jackan i lådan. Flera timmar senare får jag frågan om var nyckeln till förrådet och bilen är....

Behöver jag säga mer?

Vi kan väl säga som så att jag i går kväll efter flytten i mitt nya vardagsrum hade ca 60 kartonger. I någon av dem fanns den kalla jackan med nyckeln i fickan. Utöver det var jag tvungen att sätta ihop en variant av säng så jag slapp sova i soffan bakom kartongerna.

Ganska sent gick jag och la mig, men då hade jag hittat nyckeln. Mycket nöjd somnade jag till suset av lungnande ventilation - i mitt nya hem. Just nu ett inferno av lådor...men det är MITT, bara mitt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0