Spaghetti

Vanligtvis har jag en liten pinne här hemma, en Neo-pinne. I rena farten kan han stå i ett hörn. Då är det ganska praktiskt att ha spända ben. Nu, efter botoxen, har jag en liten kokt spaghetti istället. Det blir så tydligt att det inte är musklerna som är starka...

Plötsligt viker sig benen och han åker i golvet. Nu ställer jag honom inte i ett hörn och sticker därifrån. Ni kan vara lugna. Jag är kvar. Faktiskt kan han stå i ett hörn nu också, men det är mer ansträngande.

På toan har vi en liten pall som han har som bord. Bamse läses flitigt i det här badrummet. Min vardag går ut på att hitta träningstillfällen som inte verkar som träningstillfällen, och flytta pall är en sådan grej. När vi är klara skall pallen flyttas. Den är inte så tung egentligen, men tillräckligt för att det skall vara lite trixigt att lyfta den och flytta den. Men vi flyttar pall som bara den! Med båda händerna. Åh hej! Lyft! Så ja, nu drar vi upp brallorna om vi inte redan gjort det och sedan spolar vi. Tryck på knappen. Men oj, är den för långt bort...ta ett steg till. Sträck på armen. Så ja.

I kväll åkte han sakta i backen när han skulle lyfta pallen. Det fanns liksom inga ben kvar! Jag står bakom honom och håller honom i höfterna, så han föll inte utan segade sig sakta ned mot golvet. Precis som att benen vore av spaghetti.

Då kan man ju tycka att vi kanske skulle ta det lite lugnare nu när han har botox i kroppen, som gör honom till spaghetti - men icke! Tvärtom! Det är nu musklerna är tillgängliga för träning. Boot camp för Neo.

I kväll, innan pallen, skulle vi gå till bordet för det var middag. Jag höll honom framför mig och vi skulle knalla iväg.

-"Jag vill inte träna!" pep Neo

-"Vem har sagt nåt om att träna?" svarade jag. "Vi skall bara gå till bordet. Kom nu."

Han köpte det rakt av! Va? Det här är inte träning? Nämen då så, då går vi väl då...

Jag kan väl säga att han inte har några insomningsproblem på kvällarna den här killen. Han är helt slut...

Tänk, att bli så slut - utan att träna! Skumt...




Kommentarer
Postat av: Tessan

Intressant att läsa om era erfarenheter av botox, vi är påtänkta för det inför våren men jag är så himla skeptisk. Känns ju för jäkligt att behöva använda sig av gift liksom...rent instinktivt. Samtidigt vet jag att det finns de som fått gott reslutat av botox så jag läser din blogg med stort intresse och funderar vidare.



Kram på er och kämpa vidare!!

2010-10-24 @ 12:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0