En ack så liten fot

Det är dags för nya ortoser. Den lilla foten har vuxit ur de gamla. Ändå måste jag säga att Neos fötter växer väldigt långsamt. Han är 4 år, förlåt...snart 5 år, och han har storlek 23 utan ortoser. Säger kanske inte så mycket, men Mika som är 2 år har storlek 22...och hon har inte heller så stora fötter.

Tror att det är något genetiskt, för jag har allt annat än stora fötter. Jag knallar omkring på ett par 35'or.

Men det fanns en tid när Neos fot var ännu mindre. En storlek som inte finns definierad. Då, när han var ett sådant litet knyte att jag trodde han skulle gå sönder om jag rörde honom. Ofärdig, men ändå fanns allting där. Så enastående smått. Händer. Fingrar. Fötter med oändligt små tår.


Här är denna lilla fot med de små tårna. De som borde ha fått stanna i magen i nästan 3 månader till. Växa lite till. Avståndet mellan min knoge och första leden är 5 cm och där fick hans lilla tass plats. I bakgrunden vilar en ännu mindre hand...



Mitt Barns lilla fot. Ett ack så liten fot som förmedlar ett stort budskap.

Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

är nog väldigt olika med skostorlekar. en sak till vi har genensamt då har också 35:or ;) jättefin och känslosam bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0