Mamma-Rex

Trodde jag var ursmart. Köpte en liten minibok till Neo som handlar om en liten dinosaur som tappar bort sin mamma, men hittar henne igen. Slutet gott, allting gott. Tänkte att det liksom skulle vara mitt i prick i och med att han är helt såld på dinosaurier. Så till den milda grad att han kallar mig "Mamma-Rex"...

Vet inte riktigt om jag skall ta det som en kompimang eller inte...

Jag tänkte att den lilla boken skulle passa perfekt rent pedagogiskt nu när han är så rädd att jag skall försvinna och så där. Jodå, den var jätteintressant, men...nu är han helt besatt av boken istället. Och fortfarande rädd att jag skall försvinna. Nu har han ju dessutom en bok om att mammor kan försvinna!

Jäkla korkskalle, Mie. Jag skall ta ett snack med mig själv och se om det hjälper. Tills dess skall jag försöka putsa till mina huggtänder....vässa klorna och tänka till...

Mvh

Mamma-Rex


Bilden snodd på nätet.


Kommentarer
Postat av: madlar

Hahhaaa....förlåt, borde väl inte skratta men hela situationen blev aningen komisk. Vad tungt för Neo att livet är så jobbigt för tillfället. Hoppas det lugnar sig snart.

2011-02-04 @ 10:57:43
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Kicki

FIck en liten idé när jag läste nu. Kanske en fotobok. Ett uppslag: Bild på Neo när han sitter i bilen. Text "Var är mamma?" och så en bild på dig när du lämnar Mika. Nästa uppslag. "Mamma kommer tillbaka och sitter hos mig i bilen."



Tanken är att han ska få en större uppfattning om var du verkligen är när du inte är hos honom. Har ingen aning om det fungerar för Neo, men kanske värt att prova?



Många kramar från Kicki

2011-02-04 @ 11:44:17
URL: http://kickiskonst.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Madlar - jag fnissar också åt det ibland. Enda sättet att orka med att vara så hett eftertraktad! =))



Kicki - superidé! Den snor jag rakt av. Skall fixa en på jobbet nästa vecka. Kanske kan bli en barnbok för alla andra ungar som dör när deras dinosaurmammor försvinner...=))

2011-02-04 @ 19:28:31
Postat av: Madde

Hej mamma Rex! Jag fick mig också ett gott skratt. Jag tyckte också att det du gjorde verkade bra men Kickis idé låter ännu bättre!

2011-02-04 @ 21:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0