Get-a-Grip

Såklart att min briljanta idé fanns. Den var så enkel att det var självklart. Då kan jag presentera prototypen som vi använder oss av hemma när vi går kors och tvärs. Varsågoda, möt "Get-a-Grip"



Enkelt beskrivet är det ett bälte med två handtag på. Neo håller i handtagen. Övar både greppstyrka och balans. Jag får två händer över som jag kan parera honom med och styrsla upp det hela lite med. Plus att man inte får hälften så ont i ryggen.



Nu finns det säkert betydligt mer ergonomiska lösningar än just det här: två IKEA handtag iskruvade i ett bälte från Stadium! Men vad tusan - det funkar! Man får väl blunda under tiden om det stör det etiska sinnet.

Mika gillar idén också. Hon vill "hänga mamma" så fort hon får syn på den. Gungeligung. Och för Neos del funkar den när vi går, när han står, när han reser sig upp, när han sätter sig ned. Kort sagt ialla lägen. Så jäkla bra.

För bra för att jag skulle vara först med den helt enkelt. Skit också!

Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

ibland måste man vara lite finurlig. Vilken oerhört smart sak:)

Postat av: Jenny

Hej!

Går in på din blogg lite då och då eftersom jag helt enkelt älskar att läsa om Neo.

Såg din sjukt smarta "handtagsuppfinning" och kom på att när jag jobbade på en vårdavdelning för äldre för massor av år sedan så använde sig sjukgymnasterna av ett bälte med handtag.

Man använde det vid förflyttningar av patienter som "nästan kunde själva" men som behövde ett handtag (bokstavligen).

Vill bara tipsa om det eftersom jag tror att det vore lite snällare mot din rygg. Har för mig att det var ett ganska brett bälte vilket säkert skulle ge dig lite stöd för ryggen.

Maila gärna om du undrar över något!

2011-01-27 @ 15:03:02
Postat av: Mie själv

Jenny - tackar tackar. Jo, jag har sett de här bältena. Hittade dem när jag dammsög marknaden för att se om det fanns någon liknande. Fast handtagen sitter lite på sidan. Jag skulle behöva dem åt andra hållet samt att de är vinklade vågrätt istället och är hårda istället för mjuka. Vem vet, det kanske finns utrymme för min tanke ändå. Men den behöver bli avsevärt mer ergonomisk helt klart. Nu är den en del av vår familj. Skitenkel att ta med plus att Mika får en efterlängtad svans när hon har den på sig = bonuseffekt! =))

2011-01-28 @ 11:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0