Pussa, torka, godnatt!

Man blir trött av att bada tydligen. Igår kväll sa Neo:

-"Om jag inte får gå och lägga mig nu så svimmar jag!"

Absolut. Varsågod, jag skall inte hindra dig. Tvärt om. Och då tänker jag på alla stackars föräldrar vars barn ger dem en rejäl match varje kväll när det kommer till sovdax. Tacksamt bär jag min svimfärdige lille son till sängen, sätter en puss i hans panna och vinkar godnatt.



I sängen bredvid ligger en redan avsvimmad lillasyster. Fast henne får jag inte pussa i pannan. Jo, men bara om jag torkar bort pussen när jag är klar. Alltså pussar jag och torkar noga. Sen tar hon alla sina "trasslor" (Neos gamla pyamasar som är hennes snuttefiltar) och lägger dem kring näsan och somnar. Natti natti....

   


Kommentarer
Postat av: Madeleine

2011-07-11 @ 19:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0